گفت و گو با شاعر مازندرانی مدافع حرم؛

کسی که به مقام اشک برسد هر زمانی می تواند درباره شهدا دست به قلم بشود

محمدزاده با بیان این مطلب «از وقتی که برای شهدا قلم می زنم برکت های زیادی را در زندگی ام دیدم» به یادآوری این نکته می پردازد که «کسی که به مقام اشک برسد در هر زمانی می تواند درباره شهدا دست به قلم بشود.»
کد خبر: ۲۳۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ - 25March 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، محمد رضا محمد زاده شاعر و مداح اهل بیت (ع) را در این یکی دو سال به شاعر شعرهای شهدای مدافع حرم می شناسند. همان مداحی های پرشور سیدرضا نریمانی درباره شهدای مدافعان حرم که اخیرا در دیدار مردم اصفهان  با رهبر معظم انقلاب هم خوانده شد.

شاعر دهه هفتادی که 20 سال بیشتر ندارد حالا اکثر مردم مداحی ها و اشعار معروفش درباره شهدا مدافع حرم  را زمزمه می کنند.

محمدزاده با اشاره به ماجرای شعر گفتنش و اینکه چگونه باعث شد در این مسیر قلم بزند، می گوید: من در مسیر شعر شهدا و قلم زدن برای شهدا نبودم . شناختی هم از شهدا نداشتم تا اینکه  با عنایت خود  شهدا باعث شد در این مسیر قدم بردارم .

 وی اولین بار است خادم الشهداء در راهیان نور می شود . محمدزاده درباره علاقه اش از خادم بودن شهدا گفته و ادامه میدهد:  وقتی شب آخر در اردوگاه شهید باکری قسمت محل اسکان راهیان نور مازندران بودم یکی از خادم های  شهدا از من دعوت کرد تا برای آنها کمی مداحی کنم . من هم در شب آخر بین خادمین مداحی کردم  و شور وحال عجیبی برپا شد .

مسئول اردوگاه در همان مراسم به من گفته بود اگر شهید بلباسی به شما میگفت که حضورت باعث تاثیر گزاری بر روی حتی یکی از  زائر شود آیا مایل هستید بمانید؟ و من نه بصورت اتفاقی بلکه انتخابی ماندم که این هم عنایت شهید محمد بلباسی بود.

شاعر جوان بهشهری که رهبر معظم انقلاب بخاطر شعرهای انقلابیش در مورد شهدای مدافع حرم او را مورد تفقد خود قرار داده بود، باب آشنایی اش با سید رضا نریمانی مداحی که مردم او را با شهدای مدافع حرم می شناسند را در یک سال اخیر دانست که از طریق شهدا صورت گرفت.

محمدرضا محمدزاده خود را عاشق شهدا میداند . شهدایی که به گفته خودش در شهرش آنها را می دید با آنها زندگی می کرد در هیات با شهید مدافع حرم رحیم کابلی بود، او می گوید:  با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب شاعران و مداحان  باید از مسائل روز حرف بزنند و من هم تمام ذوق شاعری خود را متوجه مسائل بصیرتی روز کردم و من هم با توجه به جوی که در جامعه ایجاد شد که عده ای با طعنه و کنایه می گفتند شهدای مدافع حرم به خاطر پول به سوریه می روند با تحقیق روی این مسئله به سمت شعر شهدای مدافع حرم رفتم .خانواده های شهدای مدافع حرم از این طعنه ها و کنایه ها  دلشان می شکست به طوری که میگفتند شهادت عزیزانمان آنقدر آزارمان نداد که این طعنه ها دلمان را شکست .

 با توسل به شهید محمد بلباسی و شهدای خان طومان، باب آشنایی من در این مسیر فراهم شد.

محمد زاده با گفتن این حرفها ادامه میدهد: با خودم گفتم باید شعری را کار کنم که بتواند قاطعانه جلوی این طعنه ها را بگیرد، شعری را سرودم به نام "عشق قیمت ندارد".

شاعر شعر «عشق قیمت ندارد» با یادآوری این نکته که آیا می شود دلتنگی های فرزندان شهدا مثل دختر شهید بلباسی را روی آن قیمت گذاشت ،می گوید: بسیاری از شخصیت های مطرح کشوری از حداد عادل گرفته تا امیر قلعه نویی و حتی جمعی از بازیگران کشوری در کمپینی برای حمایت از شهدای مدافع حرم با هشتگ «عشق قیمت ندارد» شرکت کردند و جلوی این طعنه ها ایستادند.

این شاعر دهه هفتادی از بازتاب گسترده شعر  دیگرش درباره حجاب و عفاف هم اشاره می کند و ادامه میدهد: با توجه به اینکه  اشعار درباره عفاف و حجاب در جامعه کم کار شده است ، تصمیم گرفتم دراین موضوع هم کاری را انجام دهم  .«تو هم با چادرت سرباز زینبی » شعری بود که آقای نریمانی آن را خواند که بازتاب این شعر هم  با راه اندازی کمپین ها در شبکه ها و فضای مجازی مورد استقبال گسترده ای از  مردم حتی در خارج از کشور قرار گرفت.

این شاعر شعرهای شهدای مدافع حرم در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات به نقش حضور مردم در عرصه های مختلف اشاره می کند و می افزاید:  هرجایی مردم حضور گسترده داشته باشند کسی نمی تواند ارزشها و آرمان های انقلاب و شهدا را ازبین برده یا اینکه بخواهد آن  را زیر سوال ببرد .

او با خواندن این بیت از شعر «آسمون هرچی سیاه تر باشه جلوه ماه قشنگ تره» مردم را حامی تمام قد شهدای مدافع حرم می داند  که جلوه شهدا  مثل ماه در آسمان تاریک دنیای طعنه ها  بیشتر می درخشد. 

 مجموعه ای از  اشعار شهدایی و ولایی با نام «عشق قیمت ندارد» به گفته این شاعر جوان اهل بیت(ع) بصورت کتاب اشعار در دست تهیه است .

محمدزاده با بیان این مطلب « از وقتی  که برای شهدا قلم می زنم  برکت های زیادی را در زندگی ام دیدم» به یادآوری این نکته می پردازد که «کسی که به مقام اشک برسد در هر زمانی می تواند درباره شهدا دست به قلم بشود.»

وی در پایان آرزویش  را در این می داند که شعری که درباره حضرت زهرا(س) گفتم را در محضر مادرسادات بخوانم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها