ترور فرمانده ارشد مقاومت فلسطین؛

حماس: صهیونیست‌ها مسئول ترور مازن فقهاء هستند

شخصیت‌های فلسطینی ترور فرمانده گردان‌های عزالدین قسام را محکوم کردند.
کد خبر: ۲۳۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ - 25March 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، مازن فقهاء از فرماندهان ارشد گردان‌های عزالدین قسام سحرگاه امروز در برابر منزل خود در محله «تل الهوا» در جنوب غرب شهر غزه ترور شد و به شهادت رسید.

گردان‌های عزالدین قسام با محکوم کردن این اقدام تروریستی، دشمن صهیونیست را به تحمل تبعات این عملیات تهدید کرد. در ادامه این بیانیه، شاخه نظامی حماس تأکید کرد که معادله جدید دشمن در ترور خاموش فرماندهان مقاومت را ناکام خواهد گذاشت.

علاوه بر این، داوود شهاب از فرماندهان جنبش «جهاد اسلامی فلسطین» با محکوم کردن این عملیات تروریستی، خواهان تشدید تعقیب مزدوران رژیم صهیونیستی از سوی دستگاه‌های امنیتی در باریکه غزه شد. همچنین شخصیت‌هایی نظیر «طلال ابوظریفه» عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک فلسطین و «اسامه قواسمی» از رهبران جنبش فتح طی واکنش‌هایی، این اقدام مزدوران اسرائیل در ترور فرمانده قدیمی گردان‌های عزالدین قسام را محکوم کردند.

شایان ذکر است مازن فقهاء از فرماندهان ارشد گردان‌های عزالدین قسام در کرانه باختری بود که طراحی و هدایت چند عملیات مهم، بویژه عملیات استشهادی سال 2002، که به هلاکت و زخمی شدن 40 نظامی و اشغالگر صهیونیست منجر شد، را بر عهده داشت. در پی این ضربات بود که وی به اسارت نظامیان صهیونیست درآمد و به 9 بار حبس ابد محکوم شد اما پس از عملیات تبادل اسرا در سال 2011 به نوار غزه منتقل شد و نقشی مهم در پیشرفت جنبش مقاومت فلسطین در نوار غزه ایفا کرد.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار