سازمان ملل:

رژیم صهیونیستی از دستور شورای امنیت تبعیت نمی‌کند/ شهرک‌سازی‌ها افزایش یافته است

سازمان ملل تاکید کرد رژیم صهیونیستی از دستور شورای امنیت تبعیت نکرده و شهرک‌سازی‌ها را نه تنها کاهش، بلکه افزایش داده است.
کد خبر: ۲۳۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ - 25March 2017
رژیم صهیونیستی از دستور شورای امنیت تبعیت نمی‌کند/ شهرک‌سازی‌ها افزایش یافته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «نیکولای ملادنوف» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی هیچ اقدام عملی را برای پیروی از درخواست شورای امنیت جهت پایان دادن به شهرک‌سازی‌ها در «کرانه باختری» و «قدس شرقی» انجام نداده است.

ملادنوف طی اولین گزارش به شورای امنیت با موضوع بررسی اجرای قطعنامه 2334 در محکومیت شهرک‌سازی‌ها، گفت رژیم صهیونیستی نه تنها ساخت‌وساز را کاهش نداده بلکه دستور توسعه گسترده شهرک‌ها را صادر کرده که نقض قوانین بین‌المللی است.

به نوشته پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» وی تاکید کرد دستور ساخت شهرک‌های بیشتر و تصویب قانون تصرف اراضی فلسطینیان در کرانه باختری نشان دهنده «تمایل آشکار اسرائیل به تداوم گسترش شهرک‌ها در منطقه اشغالی فلسطین است.»

مقام ارشد سازمان ملل تصریح کرد این نهاد هرگونه ساخت‌وساز شهرک‌ها را غیرقانونی، در تضاد با قوانین بین‌المللی و یکی از موانع اصلی رسیدن به صلح می‌داند.

علی‌رغم چنین اظهاراتی، قطعنامه 2334 با اینکه شهرک‌سازی‌ها را محکوم می‌کند اما هیچ تحریمی بر رژیم صهیونیستی اعمال نکرده و به تبع آن شورای امنیت نیز اقدام عملی علیه این رژیم انجام نمی‌دهد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار