معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد؛

امدادرسانی به ۴۳۸۸ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۵ استان کشور/اسکان اضطراری ۳۱۲۱ تن

معاونت عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر گزارش امدادرسانی‌ها به سیل و آبگرفتگی و همچنین برف و کولاک در استان‌های متاثر را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۳۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ - 26March 2017
امدادرسانی به ۴۳۸۸ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۵ استان کشور/اسکان اضطراری ۳۱۲۱ تنبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، شاهین فتحی در تشریح عملیات امدادرسانی به سیل و آبگرفتگی از سوم تا پنجم فروردین ماه اظهار داشت: در این مدت ١٥ استان ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و یزد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

وی با بیان این که ٦٩شهر، روستا و مناطق عشایر نشین مورد امدادرسانی قرار گرفتند، افزود: همچنین در این بازه زمانی ۴هزار و ۳۸۸ تن امدادرسانی شدند و ٤٧ تن هم نجات یافتند.

فتحی با اشاره به اسکان اضطراری ۳هزار و ۱۲۱ تن متاثر از سیل و آبگرفتگی ادامه داد: ۲۱ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شدند و تخلیه آب از ۳۵ واحد مسکونی صورت گرفت.

وی به فعالیت ٩٨تیم عملیاتی شامل ٤٢٣ تن امدادگر و نجاتگر در امدادرسانی به سیل و آبگرفتگی ۱۵ استان کشور اشاره کرد و گفت: ۹ دستگاه موتورپمپ و لجن کش، ٥٥ دستگاه چادر، ٧٩٠ تخته پتو، ١٩٠ تخته موکت، ٤٥٠ کیلوگرم نایلون، ۱۵۰ ست شستشو به کار گرفته شد.

به گفته فتحی، ۱۵۵ شعله والور و فانوس، ١٥٠٠ قوطی کنسروجات، ٩٥٠ قرص نان، ٤٨٠ کیلوگرم برنج و ٩٤ کیلوگرم حبوبات میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

وی همچنین در توضیح عملیات برف و کولاک امدادگران از سوم تا پنجم فروردین ماه، گفت: طی این مدت ١١ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، گیلان، لرستان و مازندران تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

فتحی به ۲۲ محور امدادرسانی شده اشاره کرد و گفت: همچنین ۴هزار و ۷۲۲ تن متاثر از برف و کولاک امدادرسانی شدند و ۲۲۲ تن هم اسکان اضطراری یافتند.

وی با بیان اینکه ۵۱۲ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شدند، افزود: طی این مدت ۴۲ تیم عملیاتی شامل ١٢٨ تن امدادگر و نجاتگر فعال بودند. همچنین ٨٨ تخته پتو، ٩٠ بسته مواد غذایی، ٣١٠ قوطی کنسروجات، ٤٦٠ بطری آب معدنی، ٤٠ کیلوگرم خرما، ١٩ کیلوگرم کشمش و ۵۸۰ بسته بیسکوییت میان متاثران از برف و کولاک توزیع شد.

فتحی همچنین در توضیح گزارش پایانی امدادرسانی در توفان روز گذشته استان بوشهر، گفت: چهار شهر بوشهر، دیلم، گناوه و دشتستان مورد امدادرسانی قرار گرفتند و جمعا ۱۱هزار و ۹۱۲ تن امدادرسانی شده و اسکان اضطراری یافتند.

انتهای پیام /191

نظر شما
پربیننده ها