وزیر دادگستری در زاهدان؛

سیستان و بلوچستان در مسیر جهشی بزرگ واقع شده/رویکرد دولت به توسعه سواحل مکران بسیار جدی است

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های در حال تکمیل باید در کشور پیشرو باشد، گفت: سیستان وبلوچستان با وجود توسعه زیرساخت‌ها مانند اسکله، پتروشیمی، فولاد، گازرسانی و ریل در مسیر جهشی بزرگ واقع شده است.
کد خبر: ۲۳۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ - 26March 2017
سیستان و بلوچستان در مسیر جهشی بزرگ واقع شده/رویکرد دولت به توسعه سواحل مکران بسیار جدی استبه گزارش دفاع پرس از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه شنبه در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان در سالجاری که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های در حال تکمیل باید در کشور پیشرو باشد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه با وجود رشد و توسعه کشور هنوز با انتظارات مردم فاصله داریم، افزود: آنچه رهبر معظم انقلاب در مورد استفاده مردم از کالاهای داخلی مطرح می‌کنند، بسترهای آن فراهم شده و تولید داخلی به مرحله‌ای رسیده که نیاز کشور را تامین می‌کند.

وی افزود: همه اذعان دارند که اقتدار جمهوری اسلامی ایران حاصل خوداتکایی، تاثیرگذاری و توانمندی آن در سطح بین‌المللی و منطقه است که به برکت مجموعه تلاش‌ها محقق شده است.

پورمحمدی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان،کوچک شمردن خدمات نظام در جهت رفاه مردم توسط برخی را ناسپاسی دانست و گفت: مقام شکر یکی از مقام‌های عالی خدمتگزاری است، بنابراین باید شاکر نعمت‌های خداوند باشیم.

وزیر دادگستری پشتوانه جمهوری اسلامی را در گروی کارآمدی و رشد اقتصادی برشمرد و بیان کرد: تقویت انقلاب به پشتوانه اقتصاد حاصل می‌شود زیرا توسعه اجتماعی و اقتصادی با هم رابطه مستقیم دارند. با وجود درآمد بالای حاصل از فروش نفت با قیمت 120 دلار در گذشته، ولی رشد اقتصادی و  وضعیت اشتغال نامطلوب و سطح رفاه عمومی متزلزل بوده که باید به سامان برسد.

وی افزود: دولت تاکنون چند کار اساسی با توجه به جهت‌گیری‌های درست شامل کنترل تورم، مدیریت نرخ ارز و خدمات پولی و بانکی برای ساماندهی و نظم‌بخشی به اقتصاد انجام داده است.

پورمحمدی گفت: رشد درآمدهای مالیاتی و گمرکی کشور نسبت به سال 92، 100 درصد است به طوری که  درآمدهای مالیاتی از 38 هزار میلیارد تومان به 80 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و درآمد گمرکات کشور نیز رشد چشمگیری داشته است.

وزیر دادگستری رویکرد دولت به شرق کشور و به طور خاص توسعه سواحل مکران را بسیار جدی توصیف کرد و ادامه داد: سیستان و بلوچستان با وجود توسعه زیرساخت‌ها مانند اسکله، پتروشیمی، فولاد، گازرسانی و ریل در مسیر جهشی بزرگ واقع شده است.

پورمحمدی بخشی از دستاوردهای کشور را کسب رتبه نخست در تولید علم با نرخ 11.5 درصد نسبت به سال 2015، رتبه ششم نانو، رتبه پنجم در تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی، رتبه 11 در صنعت هوافضا، رتبه‌های برتر در تولید برخی محصولات کشاورزی و افزایش تولید 3 هزار و 200 تن مرغ مازاد بر مصرف نام برد و ادامه داد: به‌دست آوردن رتبه 16 در ذخایر ارزی، رتبه 17 قدرت اقتصادی و رتبه  18 در تولید خودرو از دیگر دستاوردهای قابل توجه کشور است.

انتهای پیام/191
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار