مصلحی در شهرضا:

اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه آنان را به قطب فرهنگی تبدیل کرده است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: اجرای برنامه‌هایی همچون آرامش بهاری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در پیروی از منویات مقام معظم رهبری و در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی بوده است.
کد خبر: ۲۳۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ - 26March 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی پس از تشرف به حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) و بازدید از نحوه اجرای طرح آرامش بهاری این امامزاده واجب التعظیم اظهار داشت: وجود  بقاع متبرکه در هر موقعیت و شرایط جغرافیای همیشه مورد ارادت و احترام خاص مردم بوده و هستند بنابراین این اماکن متبرکه مامن امن و همچنین پناهگاه مردم محسوب می‌شوند و مردم به راحتی می توانند با آنان ارتباط برقرار کنند؛ در واقع امامزادگان بهترین و تأثیرگذارترین مکان‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی محسوب می‌شوند.

وی افزود: به دلیل ایمان و اعتقادات مردم هر نسلی، هر سنی، هر قشری و هر مجموعه ای به زیارت بقاع متبرکه می‌روند و این اماکن متبرکه به‌روی تمام مردم تأثیرگذار هستند. می‌توان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در جوار این مکان‌های متبرکه از فضای معنوی آنان استفاده کرد و در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی بهره برد که این امر کار بسیار بزرگ و ارزنده‌ای محسوب می‌شود.

وزیر سابق اطلاعات بیان کرد: ما باید برنامه‌ریزی‌های بهتری برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در جوار بقاع متبرکه داشته باشیم و این برنامه‌ها را با قدرت و جدیت بیشتری دنبال و اجرایی کنیم.

مصلحی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با امامزادگان می‌فرمایند«بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند» و خوشبختانه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این راستا به خوبی در حال پیشروی است و اجرای برنامه‌های تأثیرگذاری همچون طرح آرامش بهاری نشان از عزم جدی این سازمان در پیروی از منویات مقام معظم رهبری دارد.

وی به توسعه امامزاده شاهرضا(ع) اشاره کرد و گفت: امامزاده شاهرضا(ع) نسبت به گذشته بسیار توسعه یافته و تحولات بسیار بزرگ و ارزشمندی در این آستان مقدس اتفاق افتاده است. می‌توان با ایجاد مجموعه‌هایی همچون مدرسه، مهد کودک، دبیرستان، حوزه علمیه و حتی دانشگاه در جوار این امامزاده جلیل‌القدر، تأثیر گذاری این آستان مقدس را در سطح جامعه و شهرستان گسترده‌تر کرد.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار