من انقلابی‌ام-349/ در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح شد؛

خادمی برادران دوقلو در یادمان نهرخین/ حضور رزمندگان دفاع مقدس در دوره‌های خادمی

«بیشتر خادمان یادمان شهدای نهر خین دانشجو و طلبه هستند و البته گاهی نیز خادمانی هستند که خود رزمنده دوران دفاع مقدس بوده‌ و در کنار جوانان به خادمی می‌پردازند.»
کد خبر: ۲۳۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ - 26March 2017

خادمی برادران دوقلو در یادمان نهرخین/ حضور رزمندگان دفاع مقدس در دوره‌های خادمیمسئول خادمین شهدای یادمان نهر خین در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور اظهار داشت: این یادمان در 4 دوره در زمان برگزاری اردوهای راهیان نور جنوب خادم دارد که تعداد خادمان این یادمان در دوره‌ها به ترتیب 10، 20، 30 و 37 نفر است.

وی افزود: در دوره‌های اول و دوم فضاسازی یادمان انجام می‌شود و در بازه‌های سوم و چهارم که میزان حضور کاروان‌های راهیان نور افزایش می‌یابد، توجه بیشتر به استقبال از زائران و زائرداری است. به غیر از چند خادم که به فعالیت‌های تخصصی و فنی می‌پردازند بیشتر خادمان در مسیر بازدید زائران برای خدمات‌دهی استقرار دارند.

مسئول خادمین شهدای یادمان نهر خین با بیان اینکه حدود 7 سال است که این یادمان خادم دارد، تصریح کرد: همچنین یک روحانی در کنار خادمان در یادمان حضور دارد که آنان را با آموزه‌ها و معارف اسلامی بیشتر آشنا می‌سازد. ضمن اینکه فعالیت‌های مذهبی همچون نمازجماعت، ادعیه خوانی، قرائت قرآن و روضه خوانی با محوریت این روحانی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: خادمان با حضور در یادمان‌های شهدا حس و حالی را دریافت می‌کنند که برگرفته از سرزمین‌هایی است که به خون شهدا آغشته شده و ملائک الهی بر این سرزمین‌ها قدم گذاشته‌اند. ضمن اینکه زندگی جمعی خادمی نیز بر این حس و حال می‌افزاید. این زندگی جمعی نیز موجب می‌شود تا خادمان بتوانند همبستگی، وحدت، ایثار، همکاری، تلاش برای رفع مشکلات و ارتباط با دیگران را بیاموزند و در واقع دوره خادمی، دوره آموزشی برای زندگی آینده است.

مسئولین خادمین یادمان شهدای نهر خین عنوان کرد: فضای اسکان و استراحت در یادمان برای خادمان سخت است اما تاکنون در این یادمان موردی نداشته‌ایم که جوانی در نیمه راه کم بیاورد و درخواست انصراف بدهد اما در هر دوره از بین خادمان، افراد بسیاری هستند که درخواست دارند دوره خادمی‌شان تمدید شود و باز هم در یادمان بمانند. هرچند این کار برای ما مقدور نیست که خادمی را چند دوره نگه بداریم چرا که متقاضیان بسیار هستند اما برخی از خادمانی که درخواست تمدید دارند و تلاش بسیار خوبی را داشته‌اند با هماهنگی کمیته مرکزی تمدید می‌کنیم. به طور مثال دو برادر دوقلویی که دوره قبل در یادمان حضور داشتند، این دوره نیز حضور دارند. این دو برادر از ابتدا تاکیدشان این بوده که مسئولیت نظافت سرویس‌های بهداشتی را بر عهده داشته باشند. هر چه اصرار کردیم که کارهای دیگری انجام بدهند، قبول نکردند و از ابتدای صبح این برادران دو قلو با روحیه و پرانرژی به این فعالیت مشغول هستند.

وی با بیان اینکه خادمان این یادمان از سراسر کشور هستند، تصریح کرد: بیشتر خادمان دانشجو و یا طلبه هستند و البته گاهی نیز خادمانی داریم که خود رزمنده دوران دفاع مقدس بوده‌اند و در کنار جوانان به خادمی می‌پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها