تظاهرات شبانه بحرینی‌ها در پی شهادت جوان ۱۸ ساله+ تصاویر

مردم بحرین همچنان به تظاهرات به دلیل شهادت مصطفی حمدان جوان هجده سال بحرینی، ادامه می‌دهند و شب گذشته در بخش‌های مختلف این کشور تظاهرات کردند.
کد خبر: ۲۳۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ - 26March 2017

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، مردم شهرهای مختلف بحرین شب گذشته در مناطق مختلف تظاهرات کرده و همبستگی خود با شهدای این کشور به خصوص مصطفی حمدان جوان هجده سال بحرینی را اعلام کردند.

بحرینی‌ها روز نیز جمعه بعد از آنکه مصطفی حمدان 18 ساله به دلیل جراحات ناشی از اصابت گلوله جان باخت، در روستاهای سار الدراز، بلاد القدیم و منطقه کرباباد که زادگاه حمدان است ،راهپیمایی کردند.

نظامیان بحرینی برای متفرق کردن جمعیت به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شدند.

پلیس بحرین هفتم بهمن ماه 1395 به محل تحصن شهروندان بحرینی در اطراف منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، روحانی برجستۀ شیعی این کشور، در روستای الدراز منامه حمله کرد. در این حملات حمدان از ناحیۀ سر هدف گلوله قرار گرفت.

شهروندان بحرینی حدود 9 ماه است که در اعتراض به محاکمۀ شیخ قاسم در روستای الدراز تحصن کرده‌اند. این روستا از آن زمان صحنۀ حمله‌های متعدد نظامیان رژیم منامه به مردم بوده است. نیروهای بحرینی این منطقه را محاصره کرده و از برگزاری نماز جمعه نیز در آن محل جلوگیری می‌کنند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) صحنۀ خیزش مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.

مخالفان بحرینی با برپایی تظاهرات و اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند.

رژیم بحرین همچنین با هم‌دستی برخی از کشورهای عربی همچون عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی به سرکوب جنبش مردم بحرین پرداخته و فعالان مدنی و سیاسی را به حبس‎های طولانی‌‌‌‎مدت محکوم و یا آنان را از حق تابعیت محروم می‌کند.

 
انتهای پیام/191
نظر شما
پربیننده ها