سردار ادیبی در گفتگو با دفاع پرس:

10 یادمان دفاع مقدس در سال جدید ثبت ملی می‌شود/ شناسایی 100 اثر از دوران دفاع مقدس

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: تاکنون 21 یادمان دفاع مقدس به ثبت ملی رسیده و 10 یادمان نیز در سال جدید ثبت ملی می‌شود.
کد خبر: ۲۳۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ - 27March 2017

سردار نادر ادیبی در حاشیه حضور در مقر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در پادگان شهید محمودوند در گفت‌وگو با دفاع پرس اظهار داشت: باید تلاش کنیم آثار فیزیکی که خروجی مرتبط با دوران دفاع مقدس دارد، از هر گونه آسیب و خطر حفظ شود تا بتواند به خوبی حامل پیام آن دوران پر از حماسه برای نسل های آینده باشد.

وی افزود: در این راستا ضرورت دارد با وضع قوانین متناسب، آثار مذکور از هر گونه دستبرد، تعرض، اعمال سلیقه های فردی و طرح های آسیب زای بالادستی، منطقه ای و استانی حفظ گردد و همچون امانتی کامل به آیندگان سپرده شود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به اعمال قوانین حفاظت از آثار فیزیکی در این مورد، تاکید کرد: این موضوع در برنامه ششم توسعه نیز با تولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور، دیده شده است.

وی خاطرنشان ساخت: تاکنون حدود 100 عارضه و اثر مرتبط با دفاع مقدس مثل سنگرهای فرماندهی، پل ها، پادگان ها، بیمارستان ها و .... شناسایی شده اند.

ادیبی با بیان اینکه از مجموع 57 یادمان دفاع مقدس، تا سال گذشته 21 یادمان با همکاری و هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،ثبت ملی شده است، اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته، در سال 96 نیز 10 یادمان جدید به مرحله ثبت ملی خواهد رسید.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ نقاط شهری بمباران هوایی دشمن در طول جنگ تحمیلی یادآور شد: علاوه بر آن در برخی استان ها، منازل فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس نیز به مراکز فرهنگی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار