رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی:

ما عماد مغنیه را ترور کردیم/مغنیه جایگزینی در حزب‌الله ندارد

سرلشکر «گیورا ایلاند» تاکید کرد که ترورهای زیاد، واقعا برای امنیت داخلی اسرائیل مفید است و بر همین اساس اسرائیل «عماد مغنیه» را ترور کرد.
کد خبر: ۲۳۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ - 27March 2017

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المیادین، سرلشکر «گیورا ایلاند» رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از ترور برخی از شخصیت های مهم مقاومت توسط صهیونیست ها پرده برداشت.

وی در همین راستا تصریح کرد: ترورهای زیاد، واقعا برای امنیت داخلی اسرائیل مفید است. اسرائیل «عماد مغنیه» را ترور کرد و نمی دانیم اگر وی زنده می ماند چه اتفاقی می افتاد. دیگر جایگزینی برای عماد مغنیه در حزب الله وجود ندارد!

گیورا ایلاند درباره ترور «مازن فقهاء» از فرماندهان گردان های القسام حماس در روز جمعه نیز گفت: ارزیابی من این است که اگر اسرائیل پشت پرده ترور فقهاء بود، باید طوری برنامه ریزی می کرد که این عملیات در کرانه باختری صورت گیرد.

این در حالی است که روز یکشنبه «الیئور لیفی» خبرنگار بخش امور فلسطینی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» جزئیاتی از ترور این فرمانده گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس منتشر کرد.

در مقدمه این گزارش، اظهارنظری از فقهاء آمده که وی در آن گفته است «شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل) به دنبال ترور اسرای آزاد شده بر اساس توافق «شالیت» است زیرا اینها خطر محسوب می‌شوند»؛ همین مقدمه تأکید می‌کند فرمانده نام‌برده القسام یک پرونده امنیتی داشته است به ویژه پس از آنکه بر اساس توافق شالیت آزاد شد.

در ادامه گزارش یدیعوت آحارونوت آمده است: الفقهاء با شلیک 4 گلوله از فاصله نزدیک در منزلش در منطقه «تل‌الهوی» واقع در جنوب غرب غزه ترور شد؛ از نحوه انجام عملیات و ترور فوری وی مشخص است عاملان این اقدام به خوبی از مکان او آگاه بوده‌اند و نیازی به جستجو نداشته‌اند؛ هیچ درگیری به صورت «دوطرفه‌» یا شلیک تیر از سوی الفقهاء انجام نشده است و همه اینها تأکید می‌کند وی «غافلگیر» شده است.  

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: خطرناک‌ترین فرماندهان فلسطینی، فرماندهانی هستند که قادر به ارسال فلسطینی‌ها به قلب اسرائیل برای انجام عملیات‌های خرابکارانه هستند و الفقهاء یکی از آنها بود.

مازن فقهاء جمعه ترور وتشییع‌جنازه وی با شرکت صدها فلسطینی برگزار شد؛ «اسماعیل هنیه» معاون ریاست دفتر سیاسی حماس که یکی از سخنرانان مراسم تشییع‌جنازه او بود ، تأکید کرد راه فقهاء ادامه دارد.

انتهای پیام/421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار