با حضور همرزمان مرحوم اردستانی؛

پیکر مرحوم حسین اردستانی فردا تشییع می‌شود

پیکر سردار حسین اردستانی ساعت 9:30 فردا (چهارشنبه 9 فروردین) در تهران تشییع می‌شود.
کد خبر: ۲۳۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ - 28March 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، پیکر مرحوم حسین اردستانی ساعت 9:30 روز چهارشنبه 9 فروردین از مقابل منزل آن مرحوم واقع در شهرک غرب، خیابان هرمزان شمالی، پلاک 11 تشییع خواهد شد.
 
همچنین مراسم یادبود آن مرحوم روز جمعه ساعت 15 تا 16:30 در مسجد حضرت رسول (ص) واقع در میدان کاج برگزار می‌شود.
 
مرحوم اردستانی پس از یک دوره حضور فعالانه در مناطق جنوبی کشور و بازدید از یادمان های دفاع مقدس و تجدید عهد با شهدا، به تهران بازگشت و روز گذشته در هنگام انجام ورزش روزانه، دچار عارضه قلبی شد؛ اما متاسفانه پس از انتقال به بیمارستان، دارفانی را وداع گفت.

اردستانی که از سال 1386 مسئولیت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس را عهده دار شد، در دوران دفاع مقدس راوی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) بود که با تلاش راویان دفاع مقدس اکنون این مرکز دارای اسناد ذی قیمتی از آن دوران است؛ زیرا در آن دوران «راویان حدود 700 گزارش عملیات نوشتند که الآن موجود است. از گزارش سه چهارصفحه‌ای در ابتدای جنگ گرفته تا گزارش 300 صفحه‌ای یک قرارگاه یا یک یگان در عملیات والفجر 8؛ در والفجر 8 شاید فقط بیش از 2000 صفحه گزارش از قرارگاه‌ها و یگان‌ها موجود است.»

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مسئولیتی مرحوم دکتر حسین اردستانی رویکرد جدید خود را در ارتباط با پروژه‌های پژوهشی در دو موضوع تاریخ شفاهی فرماندهان جنگ و راهیان نور تعیین کرده بود.

در این رابطه مرحوم اردستانی در اولین گردهمایی سالیانه سازمان‌ها و مراکز اسنادی نیروهای مسلح و سازمان‌های کشوری در خصوص این رویکرد جدید عنوان کرده بود: «ما با اسناد مرکز دو رویکرد بزرگ داشته‌ایم. اول: تاریخ شفاهی فرماندهان که با استفاده از اسناد به فرماندهان کمک کرده‌ایم که حرف‌هایشان را دقیق‌تر و منظم‌تر بزنند. دوم راهیان نور.

بنیاد حفظ آثار به این مسئله توجه جدی بفرماید؛ ما جلد 53 نگین ایران را به راهیان نور اختصاص دادیم که تا 20 روز دیگر منتشر می‌شود؛حرف اصلی ما این است که چه «روایتی» دارد صورت می‌گیرد و چه باید صورت گیرد؟ اینکه یک میلیون زائر رفت یا دو میلیون، بحث اصلی نیست، بلکه بحث اصمرکز انلی این است که چه به ذهن این‌ها می‌رود؟ الآن ما با منابع مان در این حوزه وارد شدیم که چه روایتی باید صورت بگیرد؟ چیستی دفاع مقدس را تبیین کنیم و روایت‌های درست را ارائه دهیم چون روایت‌های موجود خیلی درهم است؛ این نوع روایت‌ها جنبه‌های مثبت و منفی زیاد و تا حدودی هم جنبه‌های مخرب دارد.»

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها