من انقلابی‌ام-371/ در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح شد؛

از انتقال پیام‌های دفاع مقدس به کودکان تا آرزوی پرستار شدن یک دختر در «سنگرهای آسمانی»

«سنگرهای آسمانی» تلاش دارد تا در یک بازی پر هیجان و لذت‌بخش، عالی‌ترین پیام‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را به کودکان منتقل کند.
کد خبر: ۲۳۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ - 28March 2017
از انتقال پیام‌های دفاع مقدس به کودکان تا آرزوی پرستار شدن یک دختر در «سنگرهای آسمانی»به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، «سهیل عبدلی» از دست اندرکاران بازی «سنگرهای آسمانی» است که امسال در یادمان شهدای شلمچه برپا شده است. وی در خصوص اثرگذاری این بازی بر کودکان و انتقال معارف دفاع مقدس به اینان اظهار داشت: بنده به عنوان خادم الشهدا در این مجموعه حضور دارم و بار نخستی که به سنگرهای آسمانی آمدم تصورم این بود که کار خادمی در اینجا همانند خادمی در یادمان‌ها و زائرداری است و از همان ابتدا سوالی که در ذهنم به وجود آمد و مرا به تردید انداخت این بود که این کار چه فایده‌ای دارد؟
 
وی افزود: اما در ادامه اثرگذاری‌هایی را دیدم که من را در انجام این کار مصمم کرد و تلاش دارم هر جا که سنگرهای آسمانی اجرا می‌شود خود را به آنجا برسانم و حضوری فعال و موثر داشته باشم. لذا در یکی دو سال اخیر هم در ایران و هم در عراق در کنار بچه‌های سنگرهای آسمانی بوده‌ام و از کاری که انجام داده‌ام لذت برده‌ام.
 
سهیل که امسال نقش فرمانده‌ای که «حاج احمد» نام دارد را بازی می‌کند، بیان کرد: در سنگرهای آسمانی صحنه‌های بسیار زیبایی از کودکان دیده‌ایم. به طور مثال در اجرایی که اخیرا داشتیم در یک مرحله از بازی باید به کودکان کمک می‌کردیم تا از خاکریز دوجداره عبور کنند اما دیدم یکی از این کودکان به من می‌گوید که من خودم می‌آیم و در ضمن به دیگران کمک می‌کرد و به آنان روحیه می‌داد. این کودک در این صحنه از بازی کمک کردن به دوستان خود و تقویت روحیه دیگران در شرایط سخت را آموخت و این چیز گران بهایی است.
 
وی خاطرنشان کرد: یا به طور مثال روزی در مسیر وضوخانه یادمان شهدای شلمچه، دختربچه‌ای را دیدم که با پدرش در رابطه با سنگرهای آسمانی حرف می‌زد و می‌گفت: باباجان دوست داشتم من هم دوران جنگ بودم و مانند زنان و دختران آن دوران به رزمنده‌ها کمک می‌کردم. از مجروحان پرستاری و برای رزمنده‌ها غذا می‌پختم و لباس می‌دوختم. ولی الان می‌خواهم آشپزی و هنرهای دیگری را بیاموزم که اگر روزی نیاز بود به رزمنده‌ها کمک کنم و می‌خواهم در آینده پرستار بشوم.
 
عبدلی عنوان کرد: نوع بازی به گونه‌ای است که کودک مشارکتی فعال در بازی دارد و خود را بازیگر آن اتفاقات می‌داند بدین دلیل شاهد صحنه‌های بسیاری زیبایی از کودکان هستیم. به عنوان نمونه در یکی از بخش‌های بازی به میدان مینی می‌رسیم که باز نمی‌شود و مجبور می‌شویم که برگردیم. در یکی از اجراها یکی از کودک‌ها وقتی فهمید که معبر بسته است، گفت خودم روی مین می‌خوابم تا شما رد بشوید. و وقتی به او گفتیم که نمی‌شود و باید برگردیم، اشک ریخت.
 
وی در بین صحبت‌هایش این را هم عنوان کرد که مراحل بازی سنگرهای آسمانی بازسازی شده حوادث دوران دفاع مقدس است و از ادوات جنگی خطرآفرین استفاده نمی‌شود و خانواده‌ها هیچ نگرانی در این خصوص نداشته باشند.
 
عبدلی رفتارهای کودکان در جریان بازی و پس از آن را نشان دهنده انتقال پیام‌های دفاع مقدس به کودکان دانست و گفت: یکی از رفتارهایی که از کودکان دیده می‌شود در رابطه با دشمن ستیزی و استکبارستیزی است. اینکه دیده می‌شود کودکی درجه‌ی یکی از همکاران ما که نقش یک درجه‌دار آمریکایی را بازی می‌کند را می‌کَند و به او می‌گوید که اینجا جای تو نیست و به کشور خودت برو، نشان دهنده نفرت کودکان از استکبار و آمریکا است.
 
وی در پایان بازی را راه ارتباط با کودک و انتقال عالی‌ترین پیام‌ها به آنان دانست و از مردمی که به سرزمین‌های نور سفر می‌کنند خواست که کودکان را در این بازی شرکت دهند.
 
غرفه سنگرهای آسمانی در ورودی یادمان شهدای شلمچه برپا شده و همه روزه تا 13 فروردین در دو نوبت صبح و بعد از ظهر میزبان کودکان است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار