دفاع مقدس سبب پرورش جوانان انقلابی شد

استاد حوزه علمیه قم دفاع مقدس را سبب پرورش جوانان انقلابی دانست و گفت: اگر جنگ و دفاع مقدس نبود جوانان ساخته نمی‌شدند.
کد خبر: ۲۳۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ - 28March 2017
دفاع مقدس سبب پرورش جوانان انقلابی شد

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی شامگاه دوشنبه در مراسمی (ع) اظهار داشت: ابتدای بصیرت این است که از خود بپرسیم برای چه در دنیا هستیم و به دنیا آمده‌ایم و این لحظه به هوش آمدن انسان است.

استاد حوزه علمیه قم ضمن اشاره به اینکه خداوند کار بیهوده‌ای انجام نمی دهد، افزود: کسی که انسان را دست کم بگیرد، عالم به زمان خود نیست و عالم به زمان به این معناست که باور داشته باشیم خداوند اشتباه نمی‌کند.

حائری شیرازی بیان داشت: قلب و روح انسان خانه رسمی خداوند است و کعبه و مساجد خانه‌های اسمی خداوند هستند و دل انسان‌ها که به امانت نزد انسان‌ها سپرده شده‌است، خانه رسمی خدا است و زمین و آسمان‌ها نیز نتوانسته‌اند این بار امانت را بگیرند.

وی محبت را کیمیا و جهاد را برای محبت دانست و تصریح کرد: نماز، روزه و حج برای محبت به پروردگار است و اگر انسان با خدای خود انس بگیرد و مانوس شود به این معناست که خانه خدا را حفظ کرده‌است و امانت را نیز رعایت کرده‌است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند هیچ چیز را بیهوده خلق نکرده‌است، خاطرنشان کرد: حدیث کسا را تنها برای نذر، درمان و حاجات نخوانید، بلکه برای کسب علم و استفاده علمی و فهمیدن محتوای آن بخوانید.

حائری شیرازی شهیدان را شهید راه محبت معرفی کرد و ابراز کرد: اگر جنگ و دفاع مقدس نبود جوانان ساخته نمی‌شدند و همچنین آن‌ها نسبت به مشکلات صبر نداشتند زیرا با وجود مشکلات، راضی و خشنود بودند و آن‌ها را از جانب خداوند می‌دانستند.

وی ضمن اشاره به اینکه عشق به امامان باعث حضور مردم در این مجالس است، افزود: عشق به امام زمان و پیامبر برای عشق به خداست و امام زمان به منزله خورشید محبت الهی و معنویت است و همچنین خورشید دل‌ها و روح‌های انسان است.

وی ضمن اشاره به برکات شهدا گفت: رزمندگان سخن امام راحل را بر همه چیزشان ترجیح دادند و شهادت دل انسان را خانه خدا می‌کند و بدانید که سر قبر شهدا رفتن برکت و رحمت است.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار