نماینده پارلمان سوریه:

پاسخ به شایعات توافق درباره «کفریا-فوعه»/ گلوله‌باران شهرک‌های شیعه‌نشین به دستور ترکیه ادامه دارد

نماینده «ادلب» در پارلمان سوریه گفت: ترکیه همواره در برابر تمام توافقات مربوط به شهرک‌های تحت محاصره «کفریا و فوعه» کارشکنی کرده و مانع اجرای آن می‌شود، با این حال تاکنون رسما چیزی به نام توافق برای خروج مردم از این شهرک‌ها وجود ندارد.
کد خبر: ۲۳۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ - 28March 2017
پاسخ به شایعات توافق درباره «کفریا-فوعه»/ گلوله‌باران شهرک‌های شیعه‌نشین به دستور ترکیه ادامه داردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حسین راغب» نماینده پارلمان سوریه از شهر «ادلب» درباره خبرهایی مبنی بر توافق خروج تمام ساکنان کفریا و فوعه در برابر اخراج افراد مسلح از مناطق متعدد در سوریه گفت: چنین توافقی در شبکه‌های اجتماعی ساخته و پرداخته شده است و از طریق برخی رسانه‌ها که جزئیاتی را به نقل از خبرنگارانشان در دمشق نقل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دولت سوریه هیچ موضع‌گیری رسمی درباره چنین توافقی تا این لحظه نداشته است.

حسین راغب افزود: روز گذشته با دکتر علی حیدر وزیر آشتی سوریه صحبت کردم، ولی گفت اطلاعی در این زمینه ندارد و هیچ جزئیاتی درباره این موضوع در اختیار وزارت آشتی یا دولت سوریه قرار نگرفته است.

نماینده پارلمان سوریه از شهرستان ادلب خاطر نشان کرد: مذاکرات باید از طریق دولت سوریه و میانجیگران انجام شود،‌ما تا جایی که می‌دانیم، در کمیسیون آشتی ملی در مجلس الشعب(پارلمان) و نیز در دولت سوریه چیزی در این خصوص وجود ندارد، برخی طرف‌های فرصت‌طلب سودجو همواره چنین شایعاتی را به منظور باج‌خواهی از مردم کفریا و فوعه مطرح می‌کنند.

وی درباره اینکه آیا اطلاعاتی درباره مذاکرات احتمالی میان دولت سوریه و گروه‌های مسلح برای تخلیه مردم کفریا و فوعه دارد،‌ گفت: ما همواره در دولت سوریه و مجلس الشعب، تنها دغدغه‌مان مردم تحت محاصره در تمام بخش‌های سوریه از جمله فوعه و کفریا است و همواره تلاش‌های گسترده‌ای از سوی دولت برای پایان رنج این مردم انجام می‌شود.

راغب تصریح کرد: مذاکرات ادامه دارد، اما طرف ترکیه‌ای همواره تمام توافقات مربوط به کفریا و فوعه را بی‌اثر می‌کند و در برابر آن سنگ اندازی می‌کند.

وی افزود: تمام گروه‌های مسلح مستقر در اطراف کفریا و فوعه وابسته به ارتش و سازمان اطلاعات ترکیه و تحت فرمان آنها هستند و  ترکیه همچنان به این گروه‌ها برای گلوله‌باران روزانه و بی‌هدف کفریا و فوعه دستور می‌دهد.

راغب اظهار داشت: یک تیم مذاکراتی به طور مستمر در حال گفت‌وگو است و در صورت دستیابی به توافق،‌همه مردم تخلیه نخواهند شد بلکه بیماران و افراد خاص و زنان و کودکان خارج خواهند شد، زیرا مردم کفریا و فوعه به سرزمین سوریه و تعلقات خود به وطن پایبند هستند و به آن چنگ زده‌اند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار