وزارت دفاع افغانستان:

هرگز به پاکستان اجازه ساخت تاسیسات نظامی در خاک افغانستان را نمی‌دهیم

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که اجازه ساخت تاسیسات در خاک کشورش را به نظامیان پاکستانی نمی‌دهد؛ این در حالی است که برخی کارشناسان از ساخت حصار و تاسیسات نظامی در مرزهای افغانستان خبر داده‌اند.
کد خبر: ۲۳۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ - 29March 2017
هرگز به پاکستان اجازه ساخت تاسیسات نظامی در خاک افغانستان را نمی‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که نظامیان پاکستانی در خاک افغانستان تاسیسات نظامی نساخته‌اند؛ زیرا دولت وحدت ملی اجازه چنین کاری را هرگز به آنها نخواهد داد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که برخی از اعضای شورای ولایتی کنر در شرق افغانستان از حضور نظامیان پاکستانی در خاک این کشور خبر داده بودند.

وزیری در این باره اظهار داشت: نظامیان پاکستانی تا زمانی که حتی یک افغان زنده است، اجازه تجاوز و ساخت تاسیسات نظامی در افغانستان را نمی‌یابند.

با این حال، «محمد صافی» رئیس شورای ولایتی کنر به رادیو آزادی گفته است که نظامیان پاکستانی، خانه‌ها را در نزدیکی برخی از مناطق کنر در امتداد خط مرزی دیورند هدف حملات موشکی قرار داده است.

وی افزود: نظامیان پاکستانی در منطقه «مایا» در شهرستان «خاص» ولایت کنر حدود نیم کیلومتر پیشروی کرده‌اند و در برخی از مناطق شهرستان «سرکانو» در این ولایت نیز تجهیزات ساخت مراکز نظامی را مستقر کرده‌اند.

مقام‌های امنیتی و دفاعی افغانستان نیز تاکنون حملات موشکی را تایید کرده‌اند.

پس از حملات موشکی پاکستان به مناطق شرقی افغانستان، روابط دو کشور بیش از پیش تیره شده است.

بر اثر این حملات هزاران نفر از مردم شرق افغانستان آواره شده‌اند.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها