تلفات سنگین سعودی‌ها در حملات تلافی‌جویانه ارتش یمن

عملیات تلافی‌جویانه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موجب هلاکت و زخمی شدن 20 نظامی سعودی شد.
کد خبر: ۲۳۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ - 29March 2017
کشته و زخمی شدن ۲۰ نظامی سعودی در حملات تلافی‌جویانه ارتش یمن

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، در پی حملات توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مراکز تجمع مزدوران ارتش سعودی در منطقه مرزی میدی، 20 تن از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

همچنین در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه طخیه در باقِم واقع در صعده در شمال غرب یمن، 10 نفر به شهادت رسیدند.

یک منبع نظامی نیز از کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن در پی حملات توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه الصیرتین در بخش الصّلو در جنوب استان تعز خبر داد.

همزمان با این تحول، درگیری‌هایی بین مزدوران عبدربه منصور هادی و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه عصیفره و دو منطقه الاربعین و کَلابة در شمال غرب شهر تعز به وقوع پیوست.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مراکز تجمع مزدوران منصور هادی در منطقه الخندق در بخش نِهم صنعا را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند.

یک منبع محلی گفت که ائتلاف متجاوز سعودی چندین بار منطقه البُقْع در بخش کِتاف در غرب استان صعده را هدف قرار داد. این جنگنده‌ها همچنین منطقه الملاحیط در بخش مرزی الظاهر را بمباران کردند که در پی این حملات، خساراتی به املاک و مزارع شهروندان وارد آمد.

همچنین منازل شهروندان و جاده‌های عمومی در دو منطقه آل الشیخ و آل مقنع در بخش منبه در استان صعده نیز هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای ارتش سعودی قرار گرفتند.

تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 5 نظامی سعودی را در شرق پایگاه الشبکه در نجران از پای در آوردند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه عملیات نظامی خود، پایگاه نظامی الطلعه در نجران عربستان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

از سوی دیگر یگان موشکی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مراکز تجمع نظامیان سعودی و خودروهای آنها در پایگاه القرن و مرکز نظامی قیس در جیزان را هدف حملات خود قرار داد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

بر اساس آمارهای سازمان ملل، بیش از هفت هزار و 400 نفر در جریان جنگ عربستان علیه یمن کشته و بیش از 40 هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها