سخنگوی بسیج مردمی عراق:

ائتلاف بین‌المللی از نبرد موصل خارج شود/ با کمک ارتش کار داعش را یکسره می‌کنیم

سخنگوی بسیج مردمی عراق بر توانمندی نیروهای ارتش و بسیج مردمی برای یکسره کردن سریع کار داعش در موصل تأکید کرد و گفت: ائتلاف بین‌المللی جز کشتار غیرنظامیان و کمک به تروریست‌ها کمکی به عراق نکرده است.
کد خبر: ۲۳۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶ - 29March 2017
ائتلاف بین‌المللی از نبرد موصل خارج شود/ با کمک ارتش کار داعش را یکسره می‌کنیمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ «علی الحسینی» سخنگوی بسیج مردمی در محور شمالی عراق  اظهار داشت: حملات ائتلاف بین المللی به موصل و پیش از آن به استان های غربی عراق دقیق نبوده و تنها با کشتار ده ها غیرنظامی همراه بوده است.

الحسینی گفت: ائتلاف بین المللی همچنین در حمایت از داعش شریک بوده و علاوه بر فراهم کردن تجهیزات نظامی و لجستیک برای این گروهک تروریستی در فراری دادن شمار زیادی از عناصر آن نقش داشته است.

وی در خصوص اخبار حاکی از حضور نیروهای آمریکایی در استان الانبار و امکان افزایش شمار آنها گفت: حضور نظامیان آمریکایی در عراق باید محدود به مستشاران و مربیان نظامی باشد و آمریکا باید به این امر متعهد بماند و حضور هر گونه نیروی اجنبی در خاک عراق که ماموریتی غیر از آموزش نظامیان عراقی داشته باشد کاملا مردود است.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی عراق باید به دست فرزندان این مرز و بوم محقق شود، افزود: یگان های نظامی عراق و نیروهای بسیج مردمی همچون دیگر نبردهای پیشین با داعش قادر به یکسره کردن نبرد موصل و تحقق پیروزی نهایی هستند

الحسینی گفت: بسیج مردمی عراق از دولت بغداد می خواهد ائتلاف بین المللی را از نبرد موصل خارج کند و با اعزام شمار بیشتر نظامیان آمریکایی به عراق از سوی پنتاگون مخالفت کند این خواسته همه ملت است و آمریکا باید به تمامیت عراق احترام گذارد.

ارتش آمریکا حمله نیروهای ائتلاف به منطقه‌ای در شهر موصل را که تحت کنترل تروریست‌های داعش است، تایید کرده و ظاهرا در این حمله بیش از 200 غیرنظامی کشته شده‌اند.

با تشدید درگیری ها برای بازپس گیری غرب موصل از تروریست های داعش، بیش از 500 هزار غیرنظامی هنوز در مناطق تحت کنترل داعش گرفتار هستند و این مساله استفاده از حملات هوایی و تسلیحات سنگین نظامی را پیچیده کرده است. نیروهای عراقی در حال پیشروی به سوی بخش قدیمی شهر موصل هستند، جایی که تروریست ها در بین غیرنظامیان مخفی می شوند و در مناطق مسکونی پناه می گیرند.

اتفاقی که 17 مارس در منطقه الجدیده موصل رخ داده است هنوز به درستی معلوم نیست. برخی ساکنان تاکید کرده اند که در حمله هوایی نیروهای ائتلاف یک کامیون پر از مواد منفجره، منهدم شده و بر اثر انفجار آن ساختمان هایی که پر از غیرنظامیان بوده، تخریب شده است.

مقام های ارتش آمریکا اعلام کرده اند که در حال تحقیق هستند ولی گزارش های اولیه از ساکنان و مقام های عراقی نشان می دهد که ده ها نفر در این حمله هوایی کشته شده اند.

عبدالستار الهبو شهردار موصل در این باره تاکید کرد: بیش از 240 جسد از زیر آوار ساختمان های تحریب شده بیرون آورده شده است.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار