جمالی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تاثیر وقوع انقلاب اسلامی بر منطقه/ حزب الله به نیرویی قوی در منطقه‌ تبدیل شده است

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به الگوگیری ملت‌های دیگر از جمهوری اسلامی ایران گفت: در لبنان جوانان اعم از شیعه و سنی، رزمندگان اسلام را الگوی خود قرار دادند و اکنون حزب الله به نیرویی قوی در منطقه‌ تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۳۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ - 30March 2017
امروزه جبهه مقاومت خود مردم هستندمحمدجواد جمالی نوبندگانی، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به در پیش بودن 12 فروردین «روز جمهوری اسلامی»، درخصوص تاثیرات برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، نخست وزیر وقت اسرائیل اعلام کرد که زلزله‌ای آمده و این زلزله اسرائیل را تهدید می‌کند؛ چون گسل‌های این زلزله تا رژیم صهیونیستی خواهد آمد. او درست می‌گفت و دیدیم که با وجود گذشت حدود یک سال از پیروزی انقلاب، استکبار جهانی چه شرقی و چه غربی جنگی هشت ساله را علیه ما به راه انداختند.

وی در ادامه به الگوگیری لبنانی‌ها از انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: در لبنان جوانان لبنانی اعم از شیعه و سنی، رفتارهای ظاهری رزمندگان اسلام را الگوی خود قرار دادند و اکنون حزب الله به نیرویی قوی در منطقه‌ تبدیل شده و در یمن نیز همین اتفاق افتاده است.

جمالی تحمیل جنگ علیه کشورمان را ناشی از محاسبات اشتباه دشمن برشمرد و گفت: دفاع مقدس ما به الگویی برای مستضعفان جهان و مردم ستم‌دیده دنیا تبدیل شد و اکنون می‌بینیم که ملت یمن با الگوگیری از انقلاب اسلامی با دست خالی و در شرایط محاصره کامل در مقابل رژیم تا بیخ دندان مسلح سعودی و دیگر حامیان این رژیم مثل انگلستان و آمریکا، مقاومت می‌کنند و حتی پیروزی‌های قابل توجهی هم داشته‌اند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: امروز علی‌رغم اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به خصوص صهیونیست‌ها از انواع امکانات برخوردار و از نظر نظامی در وضعیت مطلوبی هستند، جمهوری اسلامی ایران به اذعان بسیاری از مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی و تحلیل‌گران سعودی، انگلیسی و حتی روسی می‌تواند با آن‌ها مقابله کند و در افغانستان، عراق، سوریه، یمن، بحرین، لبنان و فلسطین نفوذ معنوی و نقشی تایین کننده داشته باشد و به عنوان یکی از کلیدهای حل مشکل در همه این مناطق محسوب شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در دستیابی به اهداف خود موفق بوده و به همین دلیل نیز دشمن، نسخه‌های جعلی از اسلام مثل داعش و وهابیت افراطی را در منطقه به وجود آورده است، تا شاید الگویی در مقابل انقلاب اسلامی ایجاد کند؛ اما با حضور نیروهایی مثل حزب الله لبنان، انصارالله یمن و جهاد اسلامی فلسطین خوشبختانه این توطئه نقش بر آب شد؛ بنابراین در حال حاضر جمهوری اسلامی با توجه به محدودیت منابع هم توانسته در همه این نقاط که الان به عنوان خاورمیانه از آن نام می‌بریم نفوذ داشته باشد.

جمالی جبهه مقاومت را برآمده از بطن مردم دانست و افزود: امروز دشمن درمانده شده است. در سوریه نزدیک پنج سال است که سعی دارد به اهدافش برسد؛ اما ناکام مانده است. دشمنان که فکر می‌کردند در عرض یک هفته تا یک ماه در یمن به اهداف خود می‌رسند، نزدیک به 2 سال است که دنبال راهی می‌گردند تا از آن خارج شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به برگزاری رفراندوم و انتخاب نظام جمهوری اسلامی توسط مردم گفت: امام خمینی (ره) بر انتخاب نوع حکومت توسط مردم تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب تا کنون بیش از 30 انتخابات در ایران برگزار شده است، عنوان کرد: در عرصه‌های مختلف حتی در موضوع تعیین رهبری، مردم به طور غیر مستقیم و با تعیین اعضای مجلس خبرگان رهبری نقش دارند. در انتخابات مجلس، انتخابات کاملا به شکل رفاقتی انجام می‌شود، در ریاست جمهوری هم همینطور است. الان که مردم می‌نشینند و تحلیل می‌کنند گروه‌های سیاسی فعال می‌شوند اینها نشان دهنده‌ی این است که رای مردم تایین کننده است. مردم علی‌رغم مشکلات نزدیک چهار دهه از پیروزی انقلاب پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و از حق تعیین سرنوشت خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ 181
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار