مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد:

کتاب مستندات جامعه ایثارگری شهرستان بهمئی چاپ می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از چاپ کتاب مستندات جامعه ایثارگری شهرستان بهمئی خبر داد و گفت: در این زمینه نیازمند همکاری همه نهادهای فرهنگی به خصوص بسیج هستیم.
کد خبر: ۲۳۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲ - 30March 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی به مناسبت آغاز سال نو با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی دیدار کردند.

رضا دهبانی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با تبریک عید باستانی نوروز، اظهار داشت: جامعه ما مانند هر جامعه دیگر یک سری نیاز دارد و یک سری آسیب، هر چند نیازهای فرهنگی جزء نیازهای ثانویه جامعه هستند و در صورت برآروده نشدن آنها کسی نمی‌میرد، اما فضای شادی و نشاط از جامعه برچیده می‌شود.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و بومی و با حفظ مبانی و ارزش‌های دینی در جامعه، فضای شادی و نشاط را به جامعه برگردانیم.

دهبانی‌پور با بیان اینکه مردم استان ما همه شیعه و مسلمان هستند، گفت: مردم ما در عاشورا، راهپیمایی 22 بهمن و دیگر مراسمات ملی و دینی با شور و نشاط شرکت کرده و در مراسمات بومی و فرهنگی هم شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم با حفظ هویت دینی و دغدغه‌های مردم، محیط شادی را برای آنها فراهم کنیم و نمی‌گذاریم حاشیه‌هایی ایجاد شود که کسی از آن بهره‌برداری کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود : به عنوان نمونه در برنامه جشن عیدانه بهمئی از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به یک قاری قرآن یک قلم قرآنی و بسته کمک آموزشی اهدا شد تا به مردم این پیام را برسانیم که ما هم دغدغه داریم.

دهبانی‌پور عنوان کرد: مردم ما با اعتقاداتی تعریف شده و یک بافت سنتی در کنار هم زندگی می‌کنند و بیشتر سعی می‌کنیم که در برنامه‌های فرهنگی از تولیدات بومی بهره بگیریم و بنده معتقدم اگر چند خواننده مطرح در استان داشته باشیم، ضرورتی ندارد خواننده از خارج از استان دعوت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ما به تعامل نیازمند هستیم و برنامه‌های مشترکی برای سلایق مختلف جامعه داریم که باید کاری کنیم بخش‌های دیگر جامعه هم به ما اعتماد کرده و در برنامه‌های فرهنگی ما شرکت کنند.

دهبانی‌پور از ناحیه مقاومت بسیج بهمئی به خاطر تعامل خوب با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان تقدیر کرد و گفت: ناحیه مقاومت بسیج بهمئی با در اختیار قرار دادن مکان مناسب جهت راه‌اندازی نمایشگاه بزرگ کتاب در اسفندماه کمک بزرگی به ما کرد که در آینده سعی می‌کنیم این تعامل در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک بیشتر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نظر داریم مستندات زندگی جامعه ایثارگری بهمئی را در قالب یک کتاب مصور به چاپ برسانیم که در این زمینه نیازمند همکاری همه نهادهای فرهنگی به خصوص بسیج هستیم.

سرهنگ سید روح‌الله شاهینی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم در این دیدار با تقدیر از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر فرماندهی بسیج شهرستان، گفت: مردم شهرستان بهمئی در دفاع مقدس با تقدیم بیش از 120 شهید و اعزام 1800رزمنده به جبهه‌های حق علیه باطل، دین خود را به انقلاب ادا کردند و در حال حاضر هم این منطقه 80 مدافع حرم دارد که خود نشان از انقلابی بودن مردم بهمئی است.

وی افزود: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت ایثارگران شهرستان آماده همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها