10 توصیه مهم برای برگشت از سفرهای نوروزی

احتمال دارد مسافران در ترافیک‌های طولانی مدت طی مسیر کنند؛ لذا قبل از ورود به جاده نسبت به کنترل میزان بنزین خودرو و سایر معاینات فنی اقدام نمایند تا در طول جاده‌ها با مشکل اتمام سوخت خودرو و یا نقص فنی مواجه نشوند.
کد خبر: ۲۳۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ - 31March 2017
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، با توجه به حجم بالای سفرهای مربوط به تعطیلات آخر نوروز و به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی برای بازگشت مسافران و هموطنان، روابط‌ عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر طی اطلاعیه‌ای، توصیه‌های ذیل را برای بازگشت مسافران اعلام کرد:

- به هموطنان توصیه می‌شود برنامه بازگشت خود را مدیریت کرده  و به ساعات پایانی تعطیلات موکول نکنند و از هم اکنون نسبت به بازگشت از سفر برنامه‌ریزی کنند.

- به آن دسته از هموطنانی که به‌دلیل مشغله کاری و اداری روز دوشنبه، 96/1/14 را باید در محل کار خود حاضر باشند، توصیه می‌شود از هم اکنون آغاز به بازگشت کرده و مراجعت خود را به بعد از ظهر روز یکشنبه موکول نکنند.

- مسافران و گردشگران ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک‌های طولانی نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و ماموران راهداری به‌عمل آورند و از توقف‌های غیر ضروری در حاشیه جاده‌ها، اطراف رودخانه‌ها و سایر نقاط که موجب ازدحام تردد می‌شود خودداری کنند.

- با توجه به اینکه احتمال دارد مسافران در ترافیک‌های طولانی مدت طی مسیر کنند؛ لذا قبل از ورود به جاده نسبت به کنترل میزان بنزین خودرو و سایر معاینات فنی اقدام نمایند تا در طول جاده‌ها با مشکل اتمام سوخت خودرو و یا نقص فنی مواجه نشوند.

- نظر به بارش برف در برخی محورهای مواصلاتی، قبل از حرکت نسبت به کنترل وسایل ایمنی نظیر زنجیر چرخ، سیستم گرمایشی و غیره در اتومبیل خود اقدام لازم را انجام دهید.

- حتما اطلاعات لازم درباره وضعیت راه‌ها را از طریق سامانه 141 و وضعیت آب و هوا را از طریق سامانه 134 بررسی و با اطلاع کامل قبل از مراجعت حرکت کنید.

- به کلیه دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توصیه می‌شود ضمن استمرار خدمت‌رسانی بهینه به مسافران در ساعات پایانی تعطیلات نوروزی همانند روزهای پیشین با گشاده رویی وظایف و تکالیف قانونی در برقراری نظم و هدایت مسافران امداد‌رسانی و روان سازی ترافیک و تردد مردم اقدام کنند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها