مهمان نوازی مازندرانی ها از زائران خارجی راهیان نور در جنوب / شهدای ایران متعلق به تمامی مسلمانان جهان هستند

مهمان نوازی مازندرانی از میهمانان بویژه در ایام تعطیلات نوروزی از مرز میلیون ها نفر میگذرد. در ایام راهیان نور نیز در جنوب کشور پذیرایی هزاران زائران داخلی و خارجی است .
کد خبر: ۲۳۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ - 01April 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، هرجا که نوری باشد پروانه ها دور آن می چرخند . زائران شهدا  همان پروانه هایی هستند که به دنبال نور، فرسنگها فاصله را طی می کنند تا خود را به آن برسانند. فرقی نمی کند از کدام رنگ و نژاد و زبان باشند زائران از هر سرزمینی می آیند تا قدم به خاک تب دار خوزستان بگذارند تا  نور خدا در این قطعه از کربلای ایران ببینند.

اردوگاه زائران راهیان نور مازندران در خرمشهر علاوه بر آنکه به گفته مسئول اردویی سپاه کربلا پذیرای زائران 8 استان کشور بود، در مهمان نوازی پا را فراتر از مرزهای جغرافیایی گذاشته و پذیرای زائران چندین کشور جهان هم شد .

مهمان نوازی مازندرانی از میهمانان بویژه در ایام تعطیلات نوروزی از مرز  میلیون ها نفر میگذرد در ایام راهیان نور نیز در جنوب کشور پذیرایی هزاران زائران داخلی و خارجی است .

طلبه های خارجی جامعه المصطفی از همان گروه مهمان هایی هستند که برای اسکان به اردوگاه راهیان نور مازندران در خرمشهر آمدند . زائران خارجی راهیان نور که اینجا را خانه خود می دانند.

غروب بود، تازه به اردوگاه شهدای مازندران رسیده بودند ،چهره های خندان اما خسته آنها هر کسی را  به خود جلب می کرد، به پای صحبت آنها نشستم.

مهمان نوازی مازندرانی ها از زائران خارجی راهیان نور در جنوب / شهدای ایران متعلق به تمامی مسلمانان جهان هستند 

روحیه ولایت پذیری و اخلاص شهدا را میتوان در این مناطق  حس کرد

یاسر اهل لبنان است و درباره راهیان نور می گوید: من درباره جنگ بین ایران و عراق تحقیقاتی داشتم .

او که اولین بار است برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب به ایران آمده ، آن را  توفیقی برای خود میداند و ادامه میدهد: روحیه ولایت پذیری و اخلاص شهدا را میتوان در این مناطق  حس کرد . یاسر به گفته خودش دنبال آن است تا از شهدا یاد بگیرد که چطور می شود به درجه شهادت طلبی رسید . او شهادت و جهاد را نه در میدان مبارزه بلکه در تمامی میدان های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و ...میداند.

 فضای معنوی و ساده راهیان نور و مناطق عملیاتی یاسر را مجذوب خود می کند و آرزو می کند خونش با خون شهدایی که با این خاک آغشته شده ، آمیخته شود.

یاسر از شهید شاطری هم خاطره دارد. شهیدی که بین لبنانی ها به حسام خوش نویس مشهور و معروف است و بدست صهیونیست ها به شهادت رسید او میگوید: شهید شاطری خوش اخلاق بود. اینکه بخواهم در ایران به تحصیل بپردازم به خاطر دعا و راهنمایی شهید شاطری بود.

این زائر لبنانی راهیان نور از حجم عظیم زائرانی که به این مناطق میآیند تعجب نمی کند و استباطش از حضور بانشاط مردم در راهیان نور را اینگونه بیان می کند:  به نظر من این حضور بخاطر شور ونشاطی است که در اینجا وجود دارد. لذتی که در مناطق و با شهدا بودن هست باعث جذب مردم از سراسر ایران و دنیا می شود.

مهمان نوازی مازندرانی ها از زائران خارجی راهیان نور در جنوب / شهدای ایران متعلق به تمامی مسلمانان جهان هستند 

دلهای مرده در راهیان نور زنده می شود

علی از کشمیر یکی از زائران خارجی است که به اردوگاه شهید باکری در محل اسکان راهیان نور مازندران آمده و مهمان مازندرانی شده است .

علی پسر آرام و سر به زیری به نظر می رسد، از احساسش می گوید که در قرآن گفته شده شهدا زنده هستند و من در شلمچه این آیه را از  نزدیک حس کردم .

«دلهای مرده در راهیان نور زنده می شود.» علی این را می گوید و ادامه میدهد: بچه های کشمیر را برای راهیان نور به ایران آوردیم. کتاب های شهدا را به زبان اردو ترجمه کردیم که مورد استقبال بی نظیر کشمیری ها قرار گرفت.

او با بیان این مطلب که جوانان کشمیری آرزوی شهادت دارند می گوید: ما کشمیری ها روحیه شهادت طلبی خود را مدیون شهدای ایران می دانیم که آنها با خون شان درخت اسلام را آبیاری کردند.

ذوق را در چشمان علی می توان دید. او می گوید: کشمیری ها شهدای ایران را می پرستند. شاید در اینجا شهدای شما گمنام باشند اما در میان کشمیری ها و در آن طرف دنیا شهدای شما گمنام نیستند. 

 «امام خمینی جمله ای دارند که  مزار شهدا تا قیامت  دارالشفای  آزادگان  است و مقام معظم رهبری هم فرمودند امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست»  این جملاتی است که علی آن را دلیل آمدن زائران خارجی و ایرانی به این مناطق میداند.

علی از خوابی هم که دیده تعریف می کند . این زائر کشمیری میگوید: هر یادمانی که می رفتم خیلی گریه میکردم و حتی درخواست هایی که داشتم را برای شهدا نوشتم . یک شب که برای استراحت به اردوگاه آمدم خواب دیدم شهیدی با لباس بسیجی آمده کنارم و شروع کرد با من به حرف زدن . من این شهید را نمی شناختم . تا اینکه بعد از اتمام حرف زدن مرا بوسید و رفت . وقتی از خواب بیدار شدم در شوک بودم که این از کجا آمد آیا خواب بودم یا بیدار. فردا صبح به منطقه عملیاتی "نهرخین" رفتیم که راوی  آن منطقه در هنگام حرف زدن به این شهید و نکاتی که آن شهید به من گفته بود اشاره کرد. آنجا بود که گفتم قبل از اینکه راوی این حرفها را بزند ، من او را شب قبل در خواب دیدم که خودش آمد و این حرفها را به من گفت .

مهمان نوازی مازندرانی ها از زائران خارجی راهیان نور در جنوب / شهدای ایران متعلق به تمامی مسلمانان جهان هستند 

مردم ایران یک رهبری حقیقی دارند و گوش به فرمانش هستند

عبدالله از کشور کومور خودش میگوید اولین بار است به راهیان نور آمده است. عبدالله چهره آرامی دارد و به گفته خودش با دیدن  مقتل شهدا دلش شکست.

عبدالله زیاد به زبان فارسی مسلط نیست اما دست و پا شکسته می گوید: وقتی دیدم چه ظلم بزرگی در اینجا اتفاق افتاده و کشوری مورد تجاوز قرار گرفته است ، انسان هایی مظلومانه در مقابل این ظلم ایستادند، دلم شکست و احساسم قابل بیان نیست.

انس عبدالله با شهدا بر می گردد به شهدای صدر اسلام و شهدای احد ؛ که این علاقه باعث شد به شهدای هشت سال دفاع مقدس  هم برسد و  میگوید دوست دارم هربار که فرصت پیدا کردم به راهیان نور بیایم .

عبدالله اشاره ای هم به شهدای مدافع حرم می کند و ادامه میدهد: بعد از جنگ هشت سال ایران باب شهادت بسته شد اما میبینیم در جنگ سوریه این باب دوباره باز شد . علاقه جوانان کشورم برای پیوستن به مدافعان حرم غیر قابل توصیف است. 

عبدالله آمدن زائرانی ایرانی و خارجی به این مناطق را از برکت خون شهدا و پیروی از ولایت میداند و میگوید: ولایت فقیه فقط برای ایران نیست بلکه برای کل دنیاست .مردم ایران یک رهبری حقیقی دارند و گوش به فرمانش هستند که همه اینها از برکت خون شهداست.

او مناطق عملیاتی جنوب را کربلای ایران میداند که برگرفته از کربلای اباعبدالله است و خاک این مناطق را همچون خاک کربلا مقدس می داند و دلیل آمدن میلیون ها زائر به اینجا را همین مطلب میداند.

این زائر کومری در لابلای سخنانش به رفتار حکومت آل سعود در منطقه هم اشاره می کند و میگوید: سعودی ها عقل ندارند در قرآن تدبر نمی کنند. اگر آنها فکر میکردند هیچ وقت به دشمنان اسلام کمک مالی نمی کردند تا مردم مظلوم کشورهای مسلمان مثل یمن، سوریه،عراق و ... را مورد حمله قرار دهند.

مهمان نوازی مازندرانی ها از زائران خارجی راهیان نور در جنوب / شهدای ایران متعلق به تمامی مسلمانان جهان هستند 
در مناطق عملیاتی درس عاشورا برایم زنده شد

یکی از دیگر مهمانان خارجی اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر "لندی جمعی" از کشور سنگال است. این زائر سنگالی از پیام شهدا می گوید و معتقد است وقتی به این مناطق عملیاتی آمدم درس عاشورا برایم زنده شد که نباید زیر بار ظلم رفت .

"جمعی" ایران را خانه دوم خود میداند و ادامه میدهد ما از انقلاب ایران و شهدای ایران درس های زیادی یاد گرفتیم و حالا باید این را به مردم کشورمان منتقل کنیم . او با اشاره به اینکه 7 سال در ایران زندگی میکند و اولین بار است که به اردوی راهیان نور آمده ، میگوید: قرار بود برای زیارت به قم بروم اما وقتی با من تماس گرفتند به اردوی راهیان نور میآیی قبول کردم . اینجا بودنم را توفیقی میدانم از شهدای ایران. 

مهمان نوازی مازندرانی ها از زائران خارجی راهیان نور در جنوب / شهدای ایران متعلق به تمامی مسلمانان جهان هستند 

شهدای ایران آدمی را به یاد اصحاب امام حسین(ع) میاندازند

«پنج سال دنبال شهادت میگردم اما نمیدانم چرا قسمتم نمی شود .» این حرف را "قاسم" از پاکستان  با آه و بغضی که در گلو دارد میگوید.

پسرعموی قاسم جز شهدای مدافع حرم پاکستانی بود که در سوریه در دفاع از حرم اهل بیت به شهادت رسیده است که به گفته خودش ما همه جا باهم بودیم ولی من جاماندم...

قاسم زائر بار اولی است او با دیدن مناطق عملیاتی می گوید: رزمندگان ایران چقدر زحمت کشیدند.  در آب جنگیدن کار خیلی سختی است در آب عملیات کردن با  آتش گلوله دشمن قابل تصور نیست .

او با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل حامی صدام در جنگ عراق علیه ایران بودند میگوید فقط روحیه ایمانی و ولایی شهدا باعث شد در این جنگ سخت آنهم مقابل دشمن تا بن دندان مسلح پیروز شوند.

«شهدای ایران آدمی را به یاد اصحاب امام حسین(ع) میاندازد که چگونه در آن شرایط سخت با امام ماندند و شهید شدند. » نگاه قاسم به کربلای ایران همان کربلای امام حسین(ع) است.

دیر وقت بود و کاروان زائران خارجی راهیان نور که از 17 کشور جهان دور هم جمع شده بودند و میهمان اردوگاه مازندران بودند، معلوم بود که بسیار خسته هستند، گفتگو با یاسر، عبدالله، علی و قاسم را به پایان رساندم اما از حرف های این دل های مشتاق دریافتم که مغناطیس حسینی در کربلای ایران  دل هر انسان آزاده ای را از هر گوشه ای در این جهان  به خود جذب می کند. فرقی نمی کند از شمال ایران آمده باشند برای زیارت شهدا و یا از شمال آفریقا و اروپا . مناطق عملیاتی جنوب تابلوی بزرگی از فرهنگ ایثار و مقاومت را که با خون شهید به تصویر کشیده شد در دنیا به نمایش درآورده است تا امید جهان اسلام و  الهام بخش همه آزادگان و مستضعفان جهان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار