بازخوانی بخشی از فرمایشات امام خامنه‌ای

شیرینی متن زندگی

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: واقعاً اگر ما به مسئله‌ی آب، خاک، هوا و آن چیزهائی که منتهی میشود به این چیزها - مثل مراتع، مثل منابع طبیعی، مثل جنگلها، مثل وضع شهرسازی - نپردازیم، زندگی مردم شیرین نخواهد شد.
کد خبر: ۲۳۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ - 02April 2017
شیرینی متن زندگیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن روز طبیعت، بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عنوان «شیرینی متن زندگی» را درباره تأثیر سلامت محیط زیست بر زندگی فردی و اجتماعی منتشر کرد.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم روز درختکاری مورخه 17 اسفندماه 89 در بوستان ولایت فرمودند: مسئله‌ی گیاه و بوستان و درخت و این چیزها جزو مسائل اصلی است؛ اینها را جزو  مسائل فرعی نباید به حساب آورد. درست است که در شمارش مسائل اساسی کشور، چشم‌ها و نگاه‌ها به سمت اقتصاد، به سمت فرهنگ، به سمت مسائل پولی، به سمت مسائل سیاسی کشانده می‌شود - معمولاً اینجور است - لیکن اگر با دقت نگاه کنیم، مسائلی که مربوط به زیست انسانی است، بیشتر از آنها اهمیت دارد. سیاست برای چیست؟ اقتصاد برای چیست؟ خدمات گوناگون شهری و کشوری برای چیست؟ اصلاً پیشرفت کشور برای چیست؟

پیشرفت برای این است که انسان‌ها زندگی سالم و مطلوبی داشته باشند. اگر محیط زیست تخریب شد، همه‌ی اینها باطل خواهد شد. اهمیت محیط زیست اینجاست. واقعاً اگر ما به مسئله‌ی آب، خاک، هوا و آن چیزهائی که منتهی می‌شود به این چیزها - مثل مراتع، مثل منابع طبیعی، مثل جنگل‌ها، مثل وضع شهرسازی - نپردازیم، زندگی مردم شیرین نخواهد شد.

صنعت و پیشرفت صنعتی و درآمدهای فزاینده‌ی کشور و افتخارات گوناگون علمی، متن زندگی و واقعیت زندگی را شیرین نمی‌کند؛ همه‌ی اینها باید مقدمه باشد برای اینکه مردم زندگی سالم و شیرین و مطلوب داشته باشند. از جمله‌ی چیزهائی که مساس مستقیم دارد، مسئله‌ی محیط زیست است، محیط زندگی انسانهاست، مسئله‌ی آب و هواست. آن وقت ریشه‌های آن، بنیان‌های آن، که خاک است و جنگل است و درخت است و بقیه‌ی چیزها، اهمیت درجه‌ی یک پیدا میکند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار