رئیس سازمان بحرینی-آلمانی حقوق بشر:

سعودی‌ها سیاست تشدید برخورد امنیتی در بحرین را درپیش گرفته‌اند

رئیس سازمان بحرینی-آلمانی حقوق بشر و دموکراسی گفت: سعودی‌ها با همدستی آمریکا و انگلیس سیاست تشدید برخورد امنیتی در بحرین را درپیش گرفته‌اند.
کد خبر: ۲۳۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ - 03April 2017
سعودی‌ها سیاست تشدید برخورد امنیتی در بحرین را درپیش گرفته‌اندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عبد الاله الماحوزی رئیس سازمان بحرینی-آلمانی حقوق بشر و دموکراسی و یکی از فعالان سیاسی بحرینی در خصوص آخرین وضعیت اعتراضات مردمی در بحرین گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران رژیم آل خلیفه گروه هایی از مردم را به اتهام همکاری با جمهوری اسلامی ایران بازداشت می‌کرد، البته این مسئله پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نیز مرسوم بود و دولت مردم را به اتهام همکاری با سازمان های آزادی بخش در مصر و سازمان‌های مختلف بازداشت می‌کرد زیرا آل خلیفه همواره به دنبال بهانه ای برای سرکوب مردم است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم آل خلیفه بر وارد کردن اتهام همکاری با ایران و طی کردن دوره های آموزش نظامی در جمهوری اسلامی ایران به جوانان بحرینی متمرکز شد و با این شیوه بسیاری از آنان را بازداشت کرد به همین دلیل این مسئله برای مردم بحرین تکراری شده است. آل خلیفه تلاش می کند با استفاده از این ترفندها جو عمومی را از ادامه مطالبه خواسته هایشان بازدارد درحالی که این خواسته ها عادلانه بوده و هیچ ارتباطی با کشورهای خارجی ندارد.

الماحوزی در خصوص بازداشت تعدادی از جوانان به اتهام جاسوسی برای ایران گفت: سازمان های حقوق بشر بین المللی به خوبی اطلاع دارند که تمامی اعترافات ثبت شده در بحرین تحت شکنجه های بسیار شدید صورت گرفته اند و به همین دلیل نامعتبر هستند. اعتراف زندانیان به عضویت در گروه های مختلف و تجسس علیه کشورشان و یا مشارکت در راهپیمایی های اعتراض آمیز همگی در سایه شکنجه های گوناگون صورت می گیرند و سازمان های بین المللی بر بی اعتباری آنها تاکید دارند.

این فعال بحرینی در همین خصوص ادامه داد: گرداننده اصلی امور داخلی و امنیتی بحرین علاوه بر رژیم آل خلیفه، رژیم آل سعود است و این رژیم بر تشدید برخورد امنیتی با ملت بحرین تاکید دارد و اجرای احکام اعدام یکی از موارد تشدید برخورد های امنیتی است. سرکوب مردم در منطقه الدراز و لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم و همچنین لغو تابعیت شیخ حسن عیسی در روزهای گذشته و صدور حکم اعدام علیه دو برادر تنها نمونه ای از برخوردهای امنیتی با ملت بحرین است.

وی تاکید کرد: دخالت سعودی ها در امور داخلی بحرین از یک سو و چشم پوشی جامعه جهانی و همدستی آمریکایی ها و انگلیسی در سرکوب ملت بحرین باعث می شود شاهد اجرای احکام اعدام جدید در بحرین باشیم که این مسئله باعث بحرانی تر شد اوضاع و افزایش فاصله میان مردم و رژیم آل خلیفه خواهد شد.

الماحوزی در پایان گفت: نشست سران کشورهای عربی هیچ تاثیر بر وضع بحرین نخواهد داشت، زمانی که سپر جزیره وارد بحرین شد دبیر کل اتحادیه عرب اظهار کرد که بحرین حق دارد از خودش دفاع کند، گویی یک نیروی خارجی به بحرین حمله کرده است. اتحادیه عرب هرگز پشتیبان خواسته های عادلانه ملت بحرین و سایر کشورهای عربی نبوده است همانطور که مشاهده می کنید ملت یمن امروز به واسطه جنگنده های و بمب ها و موشک ها قتل عام می شود اما در نشست سران کشورهای عربی هیچ سخنی در این زمینه به میان نیامد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها