زائران راهیان نور، مهمان نوروزی جشنواره عمار؛

از اشک‌های سرلشگر باقری در «سینماسنگر» تا همت زائران برای حمایت از آثار انقلابی

به همت اکران‌کنندگان مردمی جشنواره عمار، زائران راهیان نور، از 21 اسفند تا 7 فروردین سال جاری، در جوار یادمان شهدای هویزه، میهمان فیلم‌های این جشنواره در «سینماسنگر» شدند.
کد خبر: ۲۳۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ - 03April 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، به همت اکران‌کنندگان مردمی جشنواره عمار، زائران راهیان نور، از 21 اسفند تا 7 فروردین سال جاری، در جوار یادمان شهدای هویزه، مهمان فیلم‌های این جشنواره در «سینماسنگر» شدند که حواشی جالبی هم به همراه داشت.

در کنار زائرانی که از سراسر کشور میهمان فیلم‌های عمار شدند، «سینماسنگر» جشنواره عمار، میزبان چهره‌ها و شخصیت‌های سرشناس هم بود. در اولین روزهای اکران فیلم‌های عمار، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با حضور در سینماسنگر، ضمن تمجید از آن گفت: هر کسی ابتکار بزند و خلاقیت داشته باشد و بتواند این حقیقت را بهتر جلوه بدهد هنر خودش است که توانسته از سفره پر برکت شهدا چیزی را نصیب خود کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه درباره طرح «سینماسنگر» بیان کرد: اکران فیلمهای عمار در راهیان نور، اقدام بسیار خوبی است که ما بتوانیم با زبانهای مختلفی قایق شهدا را به نسل ها منتقل کنیم و در حقیقت این کار نیز اجری است که خود ما با این کار بسیار پسندیده خود برده‌ایم.

اکران کنندگان مردمی عمار در «سینماسنگر»، با توجه به زمزمه‌های شروع دوباره طرح یکسان‌سازی و ساماندهی گلزارهای شهدا در برخی شهرهای کشور، کمپین «نه به تخریب مزار شهدا» را هم در کنار اکران‌های خود به راه انداختند.

حضور سرلشگر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشور به همراه سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس در «سینماسنگر» و اشک‌های سرلشگر باقری هنگام تماشای کلیپ «تخریب بهشت»، یکی از اتفاقات مهم «سینماسنگر» و نقطه عطفی برای کمپین «نه به تخریب مزارهای شهدا» بود. «تخریب بهشت»، نماهنگی کوتاه درباره تخریب بافت گلزارهای شهدای کشور است که با عنوان طرح ساماندهی و یکسان‌سازی در حال اجراست.

سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین هم از دیگر چهره‌های سرشناسی بود که در سینماسنگر جشنواره عمار حاضر شد.

سردار فضلی نیز با آرزوی عاقبت‌به‌خیری برای جشنواره عمار در سخنانی کوتاه خطاب دست‌اندرکاران آن گفت: جشنواره عمار، باعث خرسندی حضرت آقا(رهبری) و همه حزب‌الهی‌های کشور، خانواده‌های شهدا و رزمندگان است و به همین دلیل، به شما تبریک عرض می‌کنم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین درباره کمپین «نه به تخریب مزارهای شهدا» اظهار داشت: باید مراقبت کنیم خدای نکرده هر کار خوبی را با دست خودمان تخریب نکنیم. در ارتباط با طرح یکسان‌سازی مزارهای شهدا که انجام می‌شود، بعضی‌، مخالفت دارند و بعضی‌ موافق آن هستند، ما نباید با دل خانواده شهدا ناسازگاری داشته باشیم.

«سینماسنگر» جشنواره عمار، در طول روزهای فعالیتش، علاوه بر زائران ایرانی سرزمین‌های نور، میزبان کاروان زائران کشورهای آفریقایی و آسیایی هم بود. زائران این کاروان که از طرف مدرسه المهدی جامعه المصطفی در اردوی راهیان نور حضور پیدا کردند، غاالبا از نیجریه، هند، پاکستان بودند و در بینشان زائرانی از کشورهای اندونزی، چین، ژاپن و اتریش هم حضور داشتند که به تماشای آثاری مثل علمک، پرواز تا بی نهایت و ایستاده ایم و... نشستند.

خانواده‌های شهدا نیز مهمانان ویژه «سینماسنگر» جشنواره عمار بودند که در کنار تماشای آثار جشنواره عمار، با اطلاع از کمپین «نه به تخریب مزارهای شهدا»، به درد و دل با دست‌اندرکاران سینماسنگر می‌پرداختند و از طرح یکسان سازی گلزارهای شهدا گلایه داشتند.

همچنین منتخب فیلم‌های برگزیده جشنواره عمار هم شامل آثاری مثل «ترمینال غرب»، «داد»، «هنگامه»، «پل»، «سلام» و... با عنوان «عیدی فرهنگی» در حاشیه اکران‌های «سینماسنگر» به فروش می‌رسید که با استقبال خوب زائران همراه بود.

اکران‌های اختصاصی هم از دیگر برنامه‌های «سینماسنگر» جشنواره عمار بود که طی آن، با توجه به درخواست جمعی از زائران، فیلم سینمایی «ترمینال غرب»، طی چند شب به صورت بلیت‌فروشی اختیاری به نمایش درآمد.

گفتنی است در حاشیه یکی از اکران‌های اختصاصی «ترمینال غرب»، یکی از زائران، با درخواست شماره حسابی برای واریز ماهانه مبلغی برای حمایت از تولید فیلم‌های انقلابی، مبلغ 50 هزار تومان برای این منظور پرداخت کرد.

«سلام» ،«مادرانه»، «نبرد پالمیرا»، «ترمینال غرب»، «کلاس»، «برادران»، «نخل‌های بی‌سر»، «دایو»، «پسرم«، «آهنگر»، «تخریب بهشت»، «چشمان پرتوان»، «فرشته‌های خاکی»، «قابلمه»، «علمک»، «جیب کت»، «نبرد خلیج فارس1»، «خاکریزهای نمکی»، «بختک» و... از جمله آثاری بودند که در ایام فعالیت «سینماسنگر» به نمایش درآمدند.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها