دبیرکل اتحایه عرب:

تروریسم در حال منهدم کردن میراث کشورهای عربی است

دبیرکل اتحادیه عرب با ابراز نگرانی نسبت به تاوانی که کشورهای عربی به دلیل حوادث تروریستی در حال پرداخت آن هستند، نسبت به تبعات سنگین این‌گونه رویدادها هشدار داد.
کد خبر: ۲۳۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹ - 03April 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب روز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: امروزه به دلیل فعالیت گروه‌های تروریستی میراث و آثار تاریخی کشورهای عربی در حال نابود شدن است و این کشورها باید فکری به حال این موضوع کنند.

ابوالغیط گفت: سازمان فرهنگ و ادب و میراث فرهنگی کشورهای عربی تلاش خود را برای حفظ این آثار ماندگار به کار بسته است.

اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب در حالی صورت می گیرد که بخش زیادی از اعضای گروه‌های تروریستی داعش و النصره را اتباع کشورهای عربی تشکیل می دهند و بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده تنها چهار هزار تروریست اردنی در این گروه‌ها عضویت دارند.

علاوه بر آثار مخرب و جبران ناپذیر فرهنگی، فعالیت تروریست ها اثرات منفی را نیز از نظر اجتماعی برای کشورهای عربی به دنبال داشته است.

کمک های مالی گسترده رژیم سعودی و طرفداران اندیشه تکفیری بستر فراوانی را برای رشد و تقویت فعالیت تروریست‌ها در سال‌های اخیر فراهم کرده است.

گروه تروریستی داعش در اقدامات خرابکارانه علاوه بر منطقه پالمیرا در سوریه، در عراق نیز به تخریب آثار باستانی و موزه‌ها و مناطقی که آثار دوره آشوری و یونانی در آن وجود دارد پرداخت.

شهر نینوا توسط آشوری‌ها در سال 681 قبل از میلاد در ساحل شرقی رود دجله در جنوب شرقی شهر موصل بنا شد. این شهر به شکل 2 قلعه بر روی 2 تپه طبیعی شمالی به نام قونیج و جنوبی به نام تپه یونس پیامبر ساخته شده است. معبد الهه عشتار که از نظر آشوری‌ها همان الهه عشق و آتش است، در این 2 تپه وجود دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار