سید مرتضی السندی:

دشمنی عربستان و بحرین با ایران اشتباه بزرگی است

یکی از رهبران جریان الوفاء بحرین با یادآور شدن تلاش آمریکا برای بیشترین استفاده از دارایی‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: دشمنی عربستان و بحرین با جمهوری اسلامی ایران اشتباه بزرگی است.
کد خبر: ۲۳۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ - 04April 2017
دشمنی عربستان و بحرین با ایران اشتباه بزرگی استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سیدمرتضی السندی یکی از رهبران جریان الوفاء بحرین و سخنگوی این جریان به ادعای رژیم آل خلیفه مبنی بر بازداشت یک گروه تروریستی وابسته به ایران  گفت: مطرح شدن این ادعا که نیروهای امنیتی گروهک های تروریستی و خرابکار وابسته به ایران رامتلاشی کرده و افراد آن را دستگیر کرده اند مسئله جدیدی نیست و رژیم آل خلیفه همواره دست به اینگونه اقدام ها میزند، از زمانی که به دنیا آمدیم شنیده ایم که دولت گروهک های تروریستی مختلفی که با جمهوری اسلامی ایران در ارتباط هستند را متلاشی کرده و افراد آن را بازداشت کرده است. این سیاست نخ نما بخشی از تلاش آل خلیفه برای برون رفت از بحران جاری در کشور است.

وی ادامه داد: بحرین از سال 2011 تا کنون درگیر یک بحران سیاسی پیچیده شده و رژیم آل خلیفه تاکنون موفق به حل هیچ یک از مشکلات سیاسی کشور نشده است. در بسیاری از موارد مشاهده می کنیم که دولت هیچ جدیتی در حل مشکلات سیاسی ندارد به همین دلیل اغلب گفتگو های صورت گرفته با مخالفان غیر واقعی و صوری بودند و تمام آنها با شکست روبرو شدند.

او در خصوص افراد بازداشت شده به اتهام جاسوسی برای ایران گفت: دو نفر ازافرادی که به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران بازداشت شدند با یکدیگر برادر هستند و برادر دیگر آنان شهید علی المومن است که در سال 2011 در میدان شهدا (لولوه) به شهادت رسید، این اقدام آل خلیفه در حقیقت نشان دهنده تلاش دولت برای هدف قرار دادن خانواده های شهدا است و از ابتدای انقلاب تا به امروز رژیم آل خلیفه به طور گسترده ای به خانواده های شهدا تعرض می کند.

سید مرتضی السندی عربستان سعودی را عامل اصلی ایجاد شایعاتی از این قبیل دانست و در این باره توضیح داد: یکی از اهداف اعلام خبرهایی اینچنینی تغییر چهره عربستان از یک کشور پشتیبان تروریسم به یک کشور صلح جو و معرفی کردن جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور پشتیبان تروریسم است. درحالی است که عربستان سعودی از داعش و القاعده و جبهه النصره پشتیبانی می کند، آل سعود تلاش می کند به کمک آمریکایی ها این نقشه را عملی کند.

وی ادامه داد: بر اساس خبرهایی که به دست ما رسیده است عربستان سعودی 200 میلیون دلار برای تغییر دیدگاه عمومی مردم جهان مبنی بر پشتیبانی عربستان از تروریسم و جایگزینی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی تروریسم به دولت آمریکا پرداخت کرده است. به نظر من شنیده شدن خبرهایی مبنی بر بازداشت گروه های تروریستی وابسته به جمهوری اسلامی ایران در راستای پروژه بزرگ تخریب چهره ایران و متهم کردن تهران به پشتیبانی از تروریسم صورت می گرند.

او با اشاره به قرار داد 5 میلیارد دلاری بحرین برای خرید جنگنده های F-16  از آمریکا گفت: آل خلیفه می توانست به جای پرداخت 5 میلیارد دلار به آمریکا و خرید چندین فروند جنگنده f-16 به سادگی مشکلات داخلی کشور را حل کرده و با معارضان به گفتگو بنشیند، همچنین عربستان نیز می توانست به جای پرداخت200 میلیارد دلار به آمریکا مشکلات اقتصادی خود را حل کند.

این فعال سیاسی بحرینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا هم اکنون سیاست فروش موضع گیری های سیاسی در برابر پول را درپیش گرفته است و دونالد ترامپ از ابتدای به قدرت رسیدنش به صراحت اعلام کرد که با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همچون گاو شیری برخورد خواهد کرد و تا زمانی که بتواند از آنها استفاده خواهد کرد، از همین رو تاکید می کنم که عربستان سعودی و بحرین با دشمنی خود با جمهوری اسلام ایران  مرتکب اشتباه بزرگی می شوند زیرا پشتیبانی آمریکا نمی تواند برای آنها ثبات سیاسی به دنبال داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: هنگامی که دولت ها به مشکلات مالی برمی خورند این ملت ها هستند که به فریادشان می رسند و از آنان پشتیبانی می کنند اما رژیم آل خلیفه با سرکوب مردم بحرین و صدور حکم اعدام علیه جوانان کشور باعث به وجود آمدن دشمنی میان خود و مردم شده و هیچ راه بازگشتی باقی نمی گذارد. صدور احکام اعدام علیه چندین جوان بحرینی دیگر اقدامی  نابخردانه است که عواقب سنگینی برای رژیم آل خلیفه در پی داشته و امکان هرگونه توافق سیاسی در آینده را از بین می برد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها