نشر شهید کاظمی منتشر کرد؛

چند پرده از تجربیات جهاد پزشکی در «درمان دردم آرزوست»

کتاب «درمان دردم آرزوست» اثر زهرا شکری که روایت‌هایی از حضور پزشکان در اردوهای جهادی است؛ منتشر شد.
کد خبر: ۲۳۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ - 04April 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «دچار افسردگی ناشی از سقط های مکرر شده بود. علت سقط آخر بیماری تب مالت بود، به دلیل این که به موقع تشخیص داده نشده بود تا درمان شود، دچار این عارضه شده بود! می‌گفتند کل زندگی‌شان هم همین یک گاو بوده که بعد از آلوده شدن می‌میرد. تصمیم گرفتم بروم او را از نزدیک ببینم.»


آنچه آمد قسمتی از کتاب «درمان دردم آرزوست» کاری از مؤسسه شهید کاظمی، است که روانه بازار کتاب شده است. این کتاب خواندنی، چند پرده از تجربیات اردوی جهادی است که از زبان جهادگران همین اردوهای جهادی است.
 
چند پرده از تجربیات جهاد پزشکی در «درمان دردم آرزوست»

این کتاب در بردارنده 63 داستان کوتاه از شرح چند دوره اردوهای جهادی دانشجویانی است که برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی، فرهنگی و معیشتی مردم عزم سفر به مناطق محروم می‌کنند.

نویسنده در این کتاب پالتویی 112 صفحه ای مصور تلاش کرده با روایتی ملموس، خواندنی و گاه طنز همت جوانان دانشجوی کشور را در رفع برخی محرومیت‌های بهداشتی-درمانی و فرهنگی-آموزشی و همچنین نقاط ضعف مدیریتی را به تصویر بکشد و به نوعی قصه‌ای مستند از پشت پرده حضور جهادگران در اردوهای جهادی را روایت کند.

قصه‌ای از رنج مردمان نقاط محروم همین کشور با فاصله‌ای نه چندان دور و همچنین کم توجهی برخی مسئولین و تلاش‌های خالصانه مردمی که این بار در نمایی از یک اردوی جهادی دانشجویی متبلور شده است.

این کتاب علاوه بر اینکه همانند سایر کتاب‌های منتشر شده مشابه دربردارنده خاطرات فرهنگی و آموزشی هست، در بخش‌هایی از این کتاب نقل خاطرات پزشکی و بهداشتی به زبان ساده سبب تمایز این اثر با سایر آثار است و همین مسئله کتاب را کامل‌تر می‌کند.

این کتاب تلاشی است برای نشان دادن ابعاد مختلف اردوهای جهادی که چند سالی است با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در باب جهاد سازندگی و حضور جوانان در این دوره ها راه اندازی شده است.

علاقه‌مندان به تهیه کتاب «درمان دردم آرزوست» اثر زهرا شکری می‌توانند آن را از پایگاه اینترنتی «من و کتاب» خریداری کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار