ادامه پس لرزه‌ها در مشهد؛

بسیج نهادهای امدادرسان در پی زلزله خراسان رضوی

در پی وقوع زلزله شش ریشتری پیش از ظهر چهارشنبه در بخشهای وسیعی از خراسان رضوی تمامی نهادها و دستگاههای امدادرسان در این استان به حالت آماده باش درآمده اند.
کد خبر: ۲۳۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ - 05April 2017
بسیج نهادهای امدادرسان در پی زلزله خراسان رضویبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،‌ این زمین لرزه که کانون اصلی آن سفیدسنگ شهرستان فریمان واقع در 100 کیلومتری جنوب مشهد بود در شهرستانهای مشهد، نیشابور، خواف، تربت حیدریه، تربت جام، گناباد و بجستان کاملا محسوس بود.
 
به دنبال وقوع زلزله ماموران 48 ایستگاه آتش نشانی کلانشهر مشهد به حالت آماده باش درآمدند و همه خودروهای عملیاتی آن از ایستگاه‌ها خارج شده و آماده عملیات هستند.
 
این زمین لرزه گرچه در مشهد محسوس بود و شهروندان را ناگزیر از ترک ساختمان‌ها کرد اما در این شهر خساراتی نداشت و هم اینک اوضاع در شهر مشهد کاملا عادی است.
 
 هنوز هیچ خسارتی از زلزله گزارش نشده است
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: هنوز هیچ خسارتی از زلزله شش ریشتری در فریمان و خراسان رضوی گزارش نشده است.
 
حجت شایانفر افزود: در پی اعزام گروه‌های ارزیاب به منطقه محض دریافت گزارش، اطلاعات بیشتر در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.
 
کانون این زلزله شش ریشتری سفیدسنگ واقع در 40 کیلومتری شمال شرق فریمان‌ در جنوب مشهد و عمق 10 کیلومتری زمین بود.
 
 این زمین لرزه، در قسمت‌های مختلف مشهد (در ساختمان‌ها و هتل‌های بلند) به شدت حس شده  و احتمال اینکه در روستاهای اطراف خودش خسارتی ایجاد کرده باشد زیاد است.
 
اعزام بالگرد اورژانس به مناطق زلزله زده خراسان رضوی

کولیوند، رئیس اورژانس کشور گفت: باتوجه به وقوع زمین لرزه 6 ریشتری در 80 کیلومتری مشهد بلافاصله وفایی نژاد رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مشهد به عنوان فرمانده عملیات رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان به محل زمین لرزه اعزام شد و دانشگاه های مشهد، تربت حیدریه، گناباد، سبزوار، نیشابور و تربت جام به طور کامل در  آماده باش هستند.

وی ادامه داد: تیم‌های اعزامی از مراکز فوق به همراه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به محل زلزله اعزام و در محل  مستقر خواهند شد، تا خدمات اورژانس را به نیازمندان ارائه دهند.

کولیوند افزود: تمام اورژانس‌های بیمارستانی و پیش‌بیمارستانی به صورت آماده‌باش هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور  بیان کرد: بالگرد اورژانس مشهد جهت ارزیابی هوایی منطقه  به محل حادثه  اعزام شده است.

اعزام مصدومین زمین لرزه خراسان رضوی به بیمارستان سجاد تربت جام و بیمارستان حضرت زهرا (س)

رئیس اورژانس کشور در ادامه اخبار ارائه شده درخصوص زمین لرزه گفت: تاکنون 6 مصدوم به بیمارستان سجادیه تربت جام منتقل و بستری شده اند، که دو مصدوم از روستای محمودآباد و موسی آباد و 4 نفر هم از مصدومین از شهر تربت جام هستند، که ارائه  خدمات درمانی برای ایشان در حال انجام است.

وی ادامه داد: درحال حاضر یک نفر هم  از مصدومین به  بیمارستان حضرت زهرا (س) در فریمان منتقل شده اند. همچنین  روستای دو قلعه براشک دو مصدوم  و یک فوتی داشته است. دو مصدوم نیز از شهر تربت حیدریه به بیمارستان نهم دی تربت حیدریه منتقل شده و در حال دریافت خدمات درمانی هستند. 
 
اسامی مصدومان و یک تن از فوت شدگان این حادثه

- نسا محمد پور /فوتی
- سعید عزیزی /بیمارستان سجادیه تربت جام
- فاطمه دیباک/بیمارستان سجادیه تربت جام
- لیلا میهن پناه/بیمارستان سجادیه تربت جام
- محمد سیاوش/بیمارستان سجادیه تربت جام
- نازنین منصوری/بیمارستان سجادیه تربت جام
- آمنه فکری /بیمارستان سجادیه تربت جام
- خانم براتی/بیمارستان فریمان
- ملیحه ناظم تقوی/در حال انتقال فریمان
- علی شفا سلمانی/در حال انتقال فریمان
- علی سلمانی
- محمد سلمانی
- شفا سلمانی
- وحید پور محمدیار
- نرگس سالاری
- گل سالاری
بر اساس برخی از اخبار تعداد کشته‌های زلزله خراسان رضوی به 2 نفر و مصدومان به بیش از 15 نفر افزایش یافته است.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها