مسوول فروشگاه های فرهنگی یادمان شهدای هویزه در گفت و گو با دفاع پرس خبر داد؛

فروش 10 هزار جلدی «سفر سرخ» در یادمان هویزه/ عرضه بیش از 90 عنوان کتاب شاخص دفاع مقدس

«حمید بوعذار» از فروش 10 هزار جلد کتاب «سفر سرخ» و عرضه بیش از 90 عنوان کتاب شاخص دفاع مقدس در فروشگاه های فرهنگی یادمان هویزه خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ - 06April 2017

فروش 10 هزار جلدی «سفر سرخ» در یادمان هویزه/ عرضه بیش از 90 عنوان کتاب شاخص دفاع مقدس«حمید بوعذار»، مسوول فروشگاه های فرهنگی یادمان شهدای هویزه در گفت گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به عرضه بیش از 90 عنوان کتاب شاخص دفاع مقدس با تخفیف 20 تا 50 درصد در یادمان شهدای هویزه گفت: از این 90 عنوان، 30 عنوان به روایت و شرح زندگی شهدا و حماسه هویزه می پردازد و جزو تولیدات اختصاصی ما به حساب می آید که علاوه بر محصولات متنوع فرهنگی و کتب ادعیه و مذهبی عرضه می شود.

این عرضه کننده محصولات فرهنگی در ادامه درباره پر فروش های امسال بازار نشر در یادمان شهدای هویزه نیز بیان داشت: امسال، زائران راهیان نور به نسبت مدت مشابه سال قبل، استقبال بیشتری از خرید کتاب نشان دادند و کتاب های «سفر سرخ» (رمان زندگی شهید علم الهدی به قلم نصرت الله محمودزاده)، «حماسه هویزه»، «فریاد و سکوت» (مجموعه دست نوشته های شهید علم الهدی)، «سه روایت از یک مرد»، «سلام بر ابراهیم 1 و 2»، «خاک های نرم کوشک» و «دختر شینا» جزو پر فروش های ما در راهیان نور امسال بوده است؛ بطوری که در مدتی کوتاه بیش از 20 هزار جلد از مجموع این عناوین در فروشگاه های ما به فروش رفته است.

بوعذار به کتاب هایی که امسال برای نخستین بار در این غرفه عرضه شده است اشاره کرد و گفت: «وقتی مهتاب گم شد»، «آب هرگز نمی میرد»، «گلستان یازدهم»، «محمد؛ مسیح کردستان» و 9 جلد کتاب جدید از انتشارات هویزه به نام های: «غریب هویزه»، «ناب ترین فرمانده»، «لطف زنبورها»، «عشایر دشت هویزه»، «حماسه دشت هویزه»، «روزعلی؛ لشکر یک نفره»، «قرعه شهادت»، «یک وانت عشق» ، «قصه های ناتمام جنگ» و همچنین کتاب «بازمانده حماسه هویزه» که سرگذشت یکی از رزمندگان عملیات نصر به نام آقای باقر مارانی است امسال برای اولین در نمایشگاه عرضه شد.

وی استقبال بانوان از خرید کتاب را بیشتر از مردان دانست و افزود: کتاب های خاطرات و شرح زندگی سرداران شاخص مثل شهیدان همت و خرازی و سرلشکر قاسم سلیمانی طرفداران بیشتری دارد.

بوعذار پلاک، تی شرت منقش به عکس رهبر معظم انقلاب و شهدا و عطر را از دیگر محصولات پر فروش بعد از کتاب دانست و به اقدامات صورت گرفته جهت فروش بهتر کتاب های دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: فروش محصولات فرهنگی در یادمان شهدای هویزه، توسط شورای فرهنگی یادمان، انجام می شود و در این راستا دو فروشگاه در طرفین صحن قبور مطهر شهدا راه اندازی شده است که امسال برای نخستین بار دو میز عرضه کتاب های مختص هویزه را نیز در محوطه بیرونی یادمان داشتیم تا زائران با سرعت و سهولت بیشتری به کتاب ها دسترسی داشته باشند.

فروش 10 هزار جلدی «سفر سرخ» در یادمان هویزه/ عرضه بیش از 90 عنوان کتاب شاخص دفاع مقدس 

مسئول فروشگاه فرهنگی یادمان هویزه، معرفی درست و دقیق کتاب ها و تخفیف مناسب را از عوامل مؤثر در فروش کتاب برشمرد و خاطرنشان کرد: برای جلب نظر خریداران علاوه بر نصب بنر و پوستر در سطح یادمان از شیوه معرفی شفاهی نیز استفاده می کنیم و البته از راویان در یادمان هم می خواهیم تا در روایت هایشان به معرفی کتاب ها بپردازند.

وی برگزاری مراسم جشن امضای کتاب های «سفر سرخ» و «حماسه هویزه» با حضور نویسنده این کتاب ها در فروشگاه شماره یک یادمان را نیز در فروش کناب موثر دانست و افزود: در یک بازه زمانی 2 الی 3ساعته محمودزاده نویسنده کتاب ها حدود 300 جلد کتاب را برای خریداران امضا کرد و ما در مجموع یک ماه 10 هزار جلد از کتاب سفر سرخ با تخفیف 50 درصد فروختیم.

وی در ادامه، رهبر معظم انقلاب را بهترین مبلغ کتاب های دفاع مقدس و مطالعه و کتابخوانی در کشور دانست و اضافه کرد: تقریض های دقیق و هوشمندانه مقام معظم رهبری بر کتاب های دفاع مقدس، بزرگترین تبلیغ و معرفی برای آنهاست. استقبال از این کتاب ها بسیار زیاد است و و باعث تسریع در فروش آن ها می شود؛ مخصوصا 4 کتاب امسال که استقبال از خرید آن باعث درخواست های مکرر ما از ناشر برای ارسال کتاب شد.

بوعذار در ادامه، کتاب را وسیله ای مؤثر در انتقال حماسه های دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: ممکن است فرصت روایتگری در سفر راهیان نور کوتاه باشد یا زائر به دلیل خستگی سفر نتواند آنگونه که باید و شاید از اطلاعات ارائه شده بهره برداری لازم را داشته باشد، به همین منظور کتاب های دفاع مقدس می توانند بهترین سوغاتی زائران از این سفرها باشند.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو به آسیب شناسی طرح اهدای بن کتاب به دانش آموزان شرکت کننده در اردوهای راهیان نور پرداخت و تصریح کرد: طبق هماهنگی ها و رایزنی های صورت گرفته، فروشگاه های فرهنگی یادمان هویزه در طرح بن کتاب حضور فعالی دارند و امسال بیش از 250 میلیون ریال بن از زائران دریافت کرده ایم؛ تنها در مواردی این بن ها در اختیار دانش آموزان برخی استان ها قرار نگرفته بود و عده ای اطلاع درستی از نحوه استفاده بن ها نداشتند و بدون استفاده از بن های اهدایی، یادمان را ترک می کردند.

حمید بوعذار در انتهای سخنانش از دست اندرکاران حوزه کتاب و ناشران خواست که با توجه به دوری یادمان ها از شهر، اضافه شدن کرایه حمل و نقل، بالا بودن قیمت کتاب و پایین بودن قدرت خرید مردم، کمک کنند تا کتاب های دفاع مقدس با تخفیف بیشتری در راهیان نور عرضه شود.

شایان ذکر است فروشگاه های فرهنگی یادمان شهدای هویزه از 15 مهر ماه هر سال لغایت پایان فروردین سال بعد از 6 صبح تا 12 شب آماده خدمت رسانی به زائران شهدا می باشند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار