یادداشت/ مصطفی خدابخشی

آتش بازی ترامپ در سوریه

حمله موشکی به پایگاهی نظامی در سوریه که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان سوری شده است، یک پیام مشخص با خود به همراه دارد و آن ایجاد بستر لازم برای خدمت‌رسانی به گروه‌های تروریستی است.
کد خبر: ۲۳۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ - 07April 2017

گروه بین الملل دفاع پرس: هنوز چیزی از عمر کوتاه و پر حاشیه دولت ترامپ نگذشته که وی دست به آتش‌بازی خطرناکی در منطقه غرب آسیا زده است.

حمله مشکوکی به خان شیخون در جنوب ادلب که معارضین سوری و حامیان تروریست ها از آن به عنوان حمله شیمیایی تعبیر کرده اند ترامپ را به این مرز از جنون رساند که «باید اتفاقی در مورد سوریه بیافتد.»

این اتفاق دستور آتشی بود که پنتاگون در ساعات اولیه صبح امروز به ناوهای «یواس‌اس راس» و «یواس‌اس پورتر» که در شرق دریای مدیترانه مستقر هستند داد تا اوج بی تدبیری و عدم شناخت ترامپ از وضعیت منطقه غرب آسیا به نمایش گذاشته شود.

این حمله در حالی از سوی آمریکا بر علیه مواضع نظامی سوریه به انجام رسید که روز گذشته کابینه رژیم صهیونیستی جلسه ای را در زمینه بررسی حمله نظامی به سوریه برگزار کرد و در آن راهکارهای حذف بشار اسد از دایره قدرت مورد بررسی قرار گرفت.

جالب تر از آن اینکه در یک اقدام هماهنگ ساعاتی بعد از حمله آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان، انگلیس، استرالیا، ائتلاف معارضان سوریه، فرانسه و ... به عنوان ارکان اصلی حمایت از جریان تروریست در سوریه این حمله نظامی را مورد حمایت قرار دادند تا این موضوع به نمایش گذاشته شود که تجاوز جدید به حریم مردم سوریه با هماهنگی قبلی صورت گرفته است.

در حالی که آمریکا و دیگر متحدانش پیش از این چشم به جنگجویان نیابتی خود در سوریه و عراق داشتند با شکست های متعددی که در عراق متحمل شدند و کم کم شاهد خاموش شدن شعله آتش تروریست در این کشور هستند لذا دیگر نمی خواهند شاهد شکست باشند؛ بر همین اساس از پس پرده بیرون آمدند و مستقیما به مبارزه با دولتی قانونی و بر آمده از انتخاب مردم در سوریه پرداخته اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بیان کرده که در این حمله 59 موشک توما به سمت هواپیماهای جنگی و تأسیسات فرودگاه الشعیرات شلیک شده است اما برای حملات بعدی به سوریه برنامه دیگری وجود نداد.

اما این حمله که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان سوری شده است یک پیام مشخص با خود به همراه دارد و آن ایجاد بستر لازم برای خدمت رسانی به گروه های تروریستی است.

جالب اینجاست که قبل از این حمله داعش در لاک دفاعی فرو رفته بود اما هم اکنون این گروهک تروریستی مجددا از لاک خود بیرون آمده و در حال شکل دهی عملیات در تدمر است.

یقینا آتش بازی ترامپ در سوریه زمینه ساز تقویت تروریست های رو به زوال و پیچیدگی اوضاع در سوریه و منطقه خواهد شد و باید منتظر بود در ادامه چه رویدادهایی با توجه به حضور موثر روسیه و ایران شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار