آمریکا برخی کشورها را در جریان حمله خود به سوریه قرار داده بود

منابع دیپلماتیک فرانسه تاکید کرده‌اند که واشنگتن قبل از حمله موشکی خود به پایگاه نظامی هوایی «شعیرات» در سوریه، برخی از کشورهای جهان را در جریان این تصمیم خود قرار داده بود.
کد خبر: ۲۳۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ - 07April 2017
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، منابع دیپلماتیک فرانسه تاکید کرده‌اند که واشنگتن پاریس را در جریان حمله نظامی خود قرار داده بود، بی‌آنکه خواستار همکاری فرانسه در این زمینه شود.

ژان مارک اِرو وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت: آمریکا از قبل فرانسه را در جریان حمله موشکی خود به مواضع نظامی سوریه قرار داده بود.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد که قبل از انجام حملات موشکی علیه مواضع نظامی سوریه نیروهای روسیه را در جریان قرار داده بود.

پنتاگون افزود: حملات موشکی آن بخش هایی از پایگاه نظامی را که تصور می رفت نیروهای نظامی روسیه در آنها مستقر هستند، هدف قرار ندادند.

از سوی دیگر مایکل فالن وزیر دفاع انگلیس نیز تاکید کرد:' آمریکا 'ترزا می' نخست وزیر بریتانیا را از قبل در جریان حملات موشکی خود قرار داده بود.'

سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفت، ارتش اسرائیل از قبل در جریان حمله آمریکا به سوریه قرار داشت و بطور کامل از آن حمایت می کند.

این در حالیست که عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت که حمله آمریکا پیش بینی شده بود و بشکل محدود انجام گرفت.

الزعبی شدت گرفتن تنش نظامی میان کشورش و آمریکا را بعید دانست.

نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص انجام شد.

این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.

این در حالیست که دولت سوریه به کارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.

ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند.

نظر شما
پربیننده ها