فتحی به دفاع پرس خبر داد؛

ادامه امدادرسانی به 67 روستای زلزله‌زده مشهد

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: با توجه به پس‌لرزه‌های زلزله مشهد که تا صبح امروز به ثبت رسیده است، امدادرسانی همچنان به 67 روستا ادامه دارد.
کد خبر: ۲۳۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ - 08April 2017
امداد رسانی به 67 روستای زلزله زده مشهد همچنان ادامه دارد
«شاهین فتحی» معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، با اشاره به ثبت 603 پس لرزه تا صبح امروز (شنبه) در خراسان رضوی، اظهار داشت: امدادرسانی به 67 روستا همچنان ادامه دارد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در این زلزله شهرستان‌های سرخس، فریمان، تربت جام، نیشابور و مشهد دچار بیشترین آسیب‌ شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا به امروز 67 روستا دچار آسیب‌پذیری شدند که بنا بر اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بالغ بر 1828 واحد مسکن بین 10 تا 60 درصد تخریب شدند.

فتحی با بیان اینکه همچنان امداد رسانی به 67 روستا در حال انجام است، افزود: تا به امروز 7 هزار و 100 نفر اسکان اضطراری داده شده و بیش از 2 هزار دستگاه چادر برپا و توزیع شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر، گفت: در این حادثه در مجموع 40 نفر مصدوم و 1 نفر فوت کرده است.

وی با اشاره به حضور به موقع نیروهای امداد و نجات هلال احمر در محل‌های حادثه، اظهار کرد: 300 نفر از نیروی‌های عملیاتی امداد و نجات هلال احمر با 50 خودرو در ساعت‌های اولیه این حادثه در محل حضور داشتند.

فتحی در ادامه گفت: علاوه بر حضور ناوگان زمینی هلال احمر در محل حادثه 3 فروند بالگرد هوایی سازمان هلال احمر در محل حادثه حاضر و تا به امروز 52 عملیات پروازی داشتند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر، خاطرنشان کرد: تا به امروز 10 تُن محموله امدادی شامل چادر و مواد غذایی در بین مردم مناطق زلزله زده توزیع شده است.

انتهای/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار