محمدرضا سنگری:

رباعی‌های عاشورایی محمدپور، ترجمان عشق، ارادت و معرفتی عاشورایی است

محمدرضا سنگری شاعر و عاشوراپژوه کشورمان در یادداشتی با اشاره به مجموعه شعر «تن‌ها تنها» سروده اسماعیل محمدپور مدیر ادبیات و هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان گفت: رباعی‌های عاشورایی محمدپور، ترجمان عشق، ارادت و معرفتی عاشورایی است.
کد خبر: ۲۳۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ - 08April 2017
رباعی‌های عاشورایی محمدپور، ترجمان عشق، ارادت و معرفتی عاشورایی استبه گزارش دفاع پرس از رشت، محمدرضا سنگری شاعر و عاشوراپژوه کشورمان در یادداشتی با اشاره به مجموعه شعر «تن‌ها تنها» سروده  اسماعیل محمدپور مدیر ادبیات و هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان گفت: در تاریخ شعر، قصیده، مثنوی و ترجیع بند قالب‌های غالب بودند و به ندرت از قالب رباعی بهره گرفته شده است.

وی بیدل دهلوی، ظهروی ترشیزی و یغمای جندقی را از شاخص‌ترین رباعی‌سرایان عاشورایی دانست و تصریح کرد: رباعی عاشورایی در ایران در هیچ دوره‌ای به اندازه عصر انقلاب اسلامی رشد و تعالی نداشته است.

سنگری گفت: در عصر انقلاب اسلامی به سبب احیای قالب رباعی، اقبال به طرح عاشورا در این قالب خوشایند، کوتاه و شیرین بیشتر شده است.

وی با اشاره به مجموعه شعر«تن‌ها تنها» سروده عاشورایی اسماعیل محمدپور- شاعر و نویسنده گیلانی و مدیر ادبیات و هنری بنیاد حفظ آثارگیلان گفت: رباعی های عاشورایی محمدپور در این کتاب آمیزه ای از رثا، حماسه و پیام است که ضرباهنگ واژگانی چالاک و بیانی رسا در آن ها دیده می شود.

نویسنده کتاب های «پنجره معصوم» و «یادهای سبز» با ارزشمند خواندن سهم شاعران جوان در سرایش نمونه های موفق عاشورایی، رباعی های عاشورایی محمدپور را ترجمان عشق، ارادت و معرفتی عاشورایی دانست و گفت: این رباعی ها تنها در سوگ متوقف نشده‌اند که اندیشه و پیام نیز در آن ها تموج دارد.

به گزارش دفاع پرس، مجموعه شعر عاشورایی«تن‌ها تنها» سروده ی اسماعیل محمدپور  در سال ۹۴ در شمارگان 2100 نسخه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار