پدر همرزم شهید علم الهدی درگذشت

پدر شهید «حسین خمیسی» از شهدای کربلای هویزه، شب گذشته دارفانی را وداع گفت.
کد خبر: ۲۳۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ - 08April 2017
پدر دیگری از شهدای کربلای هویزه درگذشت
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، پدر دانش آموز شهید کربلای هویزه و همرزم شهید علم الهدی، «حسین خمیسی» دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

«میلاد کریمی» دبیر شورای فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه با اعلام این خبر اظهار داشت: حاج بهمن خمیسی پدر بزرگوار دانش آموز شهید کربلای هویزه و همرزم شهید علم الهدی شب گذشته در سن 84 سالگی پس از 45 روز بستری در بخش آی. سی. یو بیمارستان عرفان تهران دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

وی اضافه کرد: مراسم تشییع و تدفین این پدر صبور و شهید پرور، ساعت 10 صبح فردا یکشنبه 20 فروردین 96 در شهرستان دلیجان استان مرکزی (محل سکونت شان) به سمت گلزار شهدای دلیجان برگزار خواهد شد.

دو مجلس ترحیم نیز فردا (یکشنبه) و پنجشنبه (24 فروردین) از ساعت 15 در مسجد جامع دلیجان برگزار خواهد شد. مجلس بزرگداشتی هم در تهران در نظر گرفته شده که زمان و مکان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

کریمی یادآور شد: حاجیه خانم غفاری مادر بزرگوار این شهید نیز دی ماه سال 95 به دیدار فرزندش شتافت.

مدیر امور پژوهشی زیارتگاه شهدای هویزه خاطر نشان کرد: شهید حسین (بهروز) خمیسی 4 آبان 1342 در اهواز به دنیا آمد. وی پس از 2 سال تحصیل در دبیرستان نظام تهران به دلیل فعالیت های انقلابی اخراج می‌شود و بعد از پیروزی انقلاب دوباره تحصیل را از سر می گیرد. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در تابستان 58 داوطلبانه به همراه جهادگران خوزستان به روستای «قجریه» سفر می کند تا اولین مدرسه جهاد سازندگی اهواز را در آنجا بسازند. تابستان سال بعد نیز برای مدرسه سازی در ایلام با جهادسازندگی تهران همراه می شود. در 17 سالگی و در شرایطی که دانش آموز سال آخر دبیرستان در رشته تجربی است به جبهه های نبرد حق علیه باطل می شتابد. در جریان محاصره آبادان (شب قبل از سقوط خرمشهر) در کنار دانشجوی شهید کربلای هویزه جمال دهش ور و شهید احمد قنادان حماسه آفرینی باشکوهی از خود به نمایش می گذارد و در مقاومتی چند ساعته مانع عبور عراقی ها از پل خرمشهر به سمت آبادان می شود و اجازه نمی دهند تا آبادان سقوط کند.

این شهید دانش آموز مدرسه ساز که همواره می گفت: «تا آخرین گلوله می جنگم، اگر نشد با کارد و سرنیزه می جنگم، اما تسلیم نمی شوم.» دی ماه 59 به عملیات نصر و گروه شهید علم الهدی می پیوندد و پس از نبردی عاشورایی، مظلومانه در بعد از ظهر 16 دی 1359 همراه با سایر هویزه آفرینان شهد شهادت می نوشد تا برای همیشه در هویزه جاودانه شود.

در فرازی از سفارشات شهید خمیسی به ما آمده است: «زندگی یعنی تلاش و عمل. لحظه‌ای از پا ننشینید و تسلیم نشوید. به انجام اعمال و فرایض مقید باشید.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار