سردار منتظرالمهدی در شانزدهمین نشست خبری عنوان کرد؛

کاهش تصادفات فوتی/ افزایش 30 درصدی جرائم سایبری/ کاهش 27 درصدی شکایت از پلیس

معاون اجتماعی ناجا به کاهش 6 درصدی نزاع و درگیری و کاهش 14 درصدی شرارت اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز شاهد کاهش 5 درصدی سرقت‌های مهم بوده‌ایم و جرائم جنایی نیز 13 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۲۳۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ - 08April 2017
کاهش تصادفات فوتی/ افزایش 30 درصدی جرائم سایبری/ کاهش 27 درصدی شکایت از پلیس/ کاهش نزاع و درگیری
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در شانزدهمین نشست خود به تلاش 300 هزار نفری پلیس در طرح نوروزی اشاره و اظهار داشت: برای آسایش، آرامش و رفاه شهروندان پلیس از 25 اسفند 95 طرح نوروزی خود را با بکارگیری حدود 300 هزار نفر آغاز کرد.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: برپایی بیش از 4 هزار و 500 ایستگاه، کانکس و چادر انتظامی و برقراری بیش از 28 هزار گشت پلیس در جای جای کشور عزیزمان برای آن بوده تا بتوان نشاط،‌ شادابی و امنیت را برای مردم به ارمغان آورد.

معاون اجتماعی ناجا به کاهش 10 درصدی جانباختگان در تصادفات نوروزی اشاره کرد و بیان داشت: این در حالی است که 2 میلیون خودروی جدید در سال 95 به ناوگان خودرویی کشور افزوده شد و یک میلیون و 800 هزار گواهینامه جدید صادر شد.

سردار منتظرالمهدی 4 عامل اصلی خودرو،‌ جاده، راننده و امداد و نجات را عوامل اصلی دخیل در تصادفات عنوان کرد و گفت: البته عواملی نظیر فرهنگ عمومی ترافیک و حس ششم نیز بی‌تاثیر نبوده و از اهمیت بسزایی برخوردارند.

وی اعلام کرد: 40 درصد از تصادفات به سبب عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی و خستگی و خواب‌آلودگی، 23 درصد به جهت سرعت غیرمجاز و عدم رعایت سرعت مطمئنه، 18.4 درصد به دلیل سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و همچنین 39 درصد تصادفات به دلیل واژگونی خودروها بوده است؛ این امر نیز ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان به وقوع پیوسته است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی در ادامه گزارش خود با بیان این مطلب که 58 درصد تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهرها به وقوع پیوسته است، گفت: بخش اعظمی از تصادفات در نیمه دوم روز یعنی بین ساعت 16 تا 20 رخ داده و در این بین بیشترین حوادث متعلق به خودروهای سواری و شخصی و کمترین مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی بوده است.

سخنگوی نیروی انتظامی به عملکرد کارآگاهان پلیس آگاهی پرداخت و اعلام کرد: در ایام نوروز شاهد کاهش 5 درصدی سرقت‌های مهم بوده‌ایم؛ از آن جمله کاهش 7 درصدی سرقت‌های خودرو، 9 درصدی موتور سیکلت و 17 درصدی سرقت مغازه‌ها که خوشبختانه در این میان سرقت از طلافروشی‌ها به صفر رسیده و جرائم جنایی نیز 13 درصد کاهش داشته است.

سردار منتظرالمهدی با ابراز تاسف از اینکه شاهد افزایش 3 درصدی سرقت‌های خرد بوده‌ایم، اعلام کرد: در حوزه کشفیات روند رو به بهبود بوده که افزایش 3 درصدی کشف را داشته‌ایم که بیشترین کشفیات در حوزه خودروهای مسروقه بوده و این افزایش حتی روزانه به 93 درصد کشف خودرو نیز منجر شده است.

وی ادامه داد: کشفیات خودروهای مسروقه در سال 95 حدود 90 درصد بوده است و 25 درصد خودروهای سرقت شده در 24 ساعت اول و 47 درصد آن در یک هفته و 20 درصد آن در یک ماهه اول کشف شده است.

معاون اجتماعی ناجا با بیان این مطلب که کماکان خودروی پراید در جایگاه نخست خودروهای سرقتی قرار دارد، تصریح کرد: 30 درصد خودروها در ناوگان خودرویی پراید است؛ یعنی حدود 5 میلیون و 700 هزار پراید وجود دارد که این مسئله می‌طلبد که دارندگان پراید به نصب دزدگیر و قفل فرمان اهمیت بیشتری بدهند.

سخنگوی نیروی انتظامی با اعلام اینکه بیشترین سرقت‌ها با احتساب 48 درصدی مربوط به تهران بزرگ، خراسان و خوزستان است، گفت: کمترین سرقت‌ها مربوط به چهارمحال و بختیاری، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل و کردستان است که حدودا 2.7 سرقت‌ها را به خود اختصاص دادند.

وی به تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر در طرح نوروزی پرداخت و اعلام کرد: در این ایام شاهد افزایش 6 درصدی کشفیات موادمخدر بوده‌ایم که کشف 9 تن مواد مخدر که بخش اعظم آن تریاک بوده از جمله فعالیت‌های مأموران پلیس است.

منتظرالمهدی از دستگیری یکی از سرشبکه‌های توزیع و تولید مواد روانگردان شیشه در حین فرار در فرودگاه امام (ره) سخن گفت و اعلام کرد: از یکی از کارگاه‌های او حدود 70 کیلوگرم شیشه کشف شده؛ هر گرم شیشه 10 نفر و 70 کیلوگرم می‌تواند 700 هزار نفر از جوانان ما را معتاد کند و با احتساب این که قیمت هر کیلو شیشه 50 میلیون تومان است باید گفت به ارزش ریالی کشف 70 کیلوگرم شیشه حدود 35 میلیارد ریال بوده است.

معاون اجتماعی ناجا به کاهش 6 درصدی نزاع و درگیری و کاهش 14 درصدی شرارت پرداخت و گفت: در این ایام با افزایش 12 درصدی کشفیات سلاح مواجه بوده‌ایم.

وی به 320 هزار خدمت به مردم در پلیس گذرنامه و دفاتر پلیس 10+ اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین خدمات در این حوزه صدور گواهینامه و گذرنامه بوده است.

منتظرالمهدی درخصوص فعالیت‌های پلیس فتا اعلام کرد: در طرح نوروزی افزایش 30 درصدی سایبری را شاهد بوده‌ایم که بخش قابل توجه این جرائم در حوزه کلاهبرداری مالی و افزایش اجناس ممنوعه بوده است؛ بیشترین جرائم در حوزه تلگرام رخ داده است.

سخنگوی نیروی انتظامی به فعالیت مرزبانان اشاره کرد و گفت: در فرماندهی هواپیمایی ناجا نیز این سربازان با 270 ساعت و 45 دقیقه به پرواز در طی 305 سورتی پرواز از طرح‌های انتظامی و راهور پشتیبانی کرده و در  امدادرسانی جاده‌ای و اورژانسی هوایی ایفای نقش کردند.

وی به تماس مردم با سامانه نظارتی 197 اشاره کرد و گفت: افزایش 2.1 درصدی تقدیرها و کاهش 27 درصدی شکایات را شاهد بوده‌ایم که از بین پیشنهادات ارائه شده 218 پیشنهاد جهت اقدام در دستور کار ناجا قرار گرفت.

منتظرالهمدی اعلام کرد: ارسال بالغ بر 3 هزار دقیقه گزارش و خبر رادیویی برای آگاه سازی اطلاع‌رسانی و تولید و پخش 600 دقیقه برنامه تلویزیونی از جمله برنامه‌های پلیس برای اطلاع‌رسانی به مردم بود.

سخنگوی نیروی انتظامی به پیمایش مرکز افکارسنجی معاونت اجتماعی ناجا اشاره کرد و گفت: با انجام پیمایش در گسترده کشور در سه استان با حجم نمونه تقریبی 7 هزار نفر از مسافران و شهروندان نوروزی در دو مرحله نیمه اول و نیمه دوم تعطیلات میزان رضایت مردم از عملکرد پلیس در ایام نوروز در حیطه‌های اطلاع‌رسانی، حضور فعال و سرعت عمل و همچنین تسهیل در فرایند آمد و رفت و رفتارهای ترافیکی 84 از 100 یا به تعبیری 17 از 20 بوده است.

معاون اجتماعی ناجا درخصوص میزان احساس امنیت مسافران در ابعاد 6 گانه امنیت از جمله امنیت جانی،‌ مالی، ناموسی،‌ روانی، اجتماعی و اخلاقی اعلام کرد که این موارد به صورت قابل توجهی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و بیشترین احساس امنیت در حوزه امنیت جانی و روانی بوده است.

به گفته وی این افزایش رضایت‌مندی و احساس امنیت روانی حاصل هم افزایی سه عامل مهم از جمله بهبود رفتار شهروندان و افزایش احساس مسئولیت و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی سودمند بوده است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار