«شمخانی» در گفتگوی تلفنی با «پاتروشف» در مورد بحران سوریه:

همکاری راهبردی ایران، روسیه، سوریه و جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم ادامه دارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مسیر مقابله و سرکوب قاطعانه جریان تروریسم با تداوم همکاری راهبردی ایران، سوریه، روسیه و جبهه مقاومت ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۲۳۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ - 08April 2017
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «علی شمخانی»، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعدازظهر امروز در تماسی تلفنی با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه پیرامون تجاوز موشکی ایالات متحده آمریکا به خاک سوریه با وی گفتگو و تبادل نظر کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این گفتگو با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته مستقل تحقیق بین المللی به منظور روشن نمودن ابعاد حادثه مشکوک شیمیایی در ادلب خاطر نشان ساخت: با توجه به جمع آوری و انهدام سلاحهای شیمیایی سوریه که در سالهای گذشته و با ابتکار فدراسیون روسیه وتحت نظارت سازمان ملل صورت پذیرفت به طور قطع این اقدام از سوی طرف ثالث و به منظور ایجاد بهانه برای حمله نظامی به سوریه صورت گرفته است.

شمخانی با تاکید بر اثرات ناامن کننده اقدامات تجاوزکارانه و غیر قانونی آمریکا در منطقه اظهار داشت: اقداماتی از این دست ضمن تقویت روحیه عناصر تروریست موجب اخلال در روند مقابله با تروریسم که با همکاری دولت های روسیه، سوریه و ایران و با نظارت سازمان ملل دنبال می شود، خواهد شد.

وی با اشاره به دستاوردهای خیره کننده میدانی و سیاسی ناشی از آزادسازی حلب وتضعیف و اضمحلال توان نظامی و ظرفیتهای انسانی و روحی تروریست ها و کشورهای حامی آن ها افزود: مسیر مقابله و سرکوب قاطعانه جریان تروریسم با تداوم همکاری راهبردی ایران، سوریه، روسیه و جبهه مقاومت ادامه خواهد یافت.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در این گفتگو با محکوم نمودن حمله نظامی آمریکا به سوریه که تخلف بارز از قوانین بین المللی است اظهار داشت: اقدام آمریکا، تجاوزآشکار به یک کشور مستقل وبرخلاف مواضع اعلامی دستگاه حکومتی آمریکا ،کمک به تروریست ها است.

وی با بیان سابقه اتهامات نادرست گذشته آمریکا به عراق و ادعای وجود سلاح های کشتار جمعی در این کشور ، فضاسازیهای سیاسی اخیر را نیزاقدامی در مسیر ایجاد اختلال در روند حل بحران سوریه و افزایش فشارها بر دولت قانونی بشار اسد دانست.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها