نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

تیمهای کارشناسی کشورمان به عربستان اعزام شدند

«حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر» از عزیمت تیمهای کارشناسی کشورمان به عربستان برای فراهم کردن امکانات لازم برای اعزام ۸۶ هزار زائر حج تمتع ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ - 08April 2017
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر»، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با رئیس و کارکنان پژوهشکده حج و زیارت درباره ظرفیتها و استعدادهای این مرکزعلمی و پژوهشی اظهار کرد: پژوهشها باید کاربردی و در راستای رفع نیازهای زائران و روحانیون کاروانهای اعزامی به حج و عتبات عالیات باشد.

وی افزود: نیازسنجی موضوعات پژوهشی و پژوهشهای راهبردی و کاربردی باید درفعالیتهای پژوهشکده حج و زیارت در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با برشمردن انتظارات از مجموعه علمی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف تصریح  کرد: شناسایی نیازهای زائران بیت‌الله الحرام و عتبات ضروری است؛ آثار پژوهشکده حج و زیارت باید هرچه بیشتر کاربردی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکرهمچنین لزوم توجه و استفاده از امکانات فضای مجازی در ارتباط با زائران و پاسخگویی به شبهات مطرح شده علیه شیعه را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که مجموعه‌های پژوهشی و علمی در جهان اسلام راهکارهای تحکیم وحدت و انسجام هرچه بیشترمیان مسلمانان جهان را دراولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه حج سال 1396 اظهار کرد: چند تیم کارشناسی برای فراهم کردن امکانات لازم برای اعزام بیش از 86 هزار نفر به حج تمتع، اعزام شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین از تلاش مجموعه پژوهشکده حج و زیارت و دست اندرکاران راه‌اندازی ساختمان جدید این مرکز علمی و پژوهشی درقم تقدیر کرد.

برپایه این گزارش درابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین علیزاده موسوی؛ رئیس پژوهشکده حج و زیارت از فعالیتها و آثار این پژوهشکده در سال 1396 و برنامه‌های آن برای امسال گزارشی بیان کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار