عصر امروز؛

مراسم بزرگداشت روز انرژی هسته ای با تقدیر از خانواده شهدا برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز انرژی هسته ای با تقدیر از خانواده شهیدان علیمحمدی و احمدی روشن در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰ - 08April 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم بزرگداشت روز انرژی هسته ای عصر امروز شنبه 19 فروردین ماه با گرامیداشت و تقدیر از خانواده شهدای هسته ای در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

در این مراسم همسر شهدای هسته ای مسعود علی محمدی و مصطفی احمدی روشن، مادر شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان حضور داشتند.

در میانه برنامه ایت الله امام کاشانی نیز در مراسم حضور یافت.

"حسین آبنیکی" از مدیران سابق انرژی اتمی ایران در سخنانی به روند شکل گیری سازمان انرژی اتمی و سایت های هسته ای پرداخت.

وی اوج شکوفایی دوران فناوری هسته ای را از سال 88 تا 90 دانست و اظهار داشت: در این سال ها غرب با همه توان از تحریم تا ترور دانشمندان هسته ای سعی در توقف پیشرفت های ما داشت.

آبنیکی داشتن فناوری هسته ای را نه یک انتخاب بلکه یک الزام دانست و افزود: اگر قرار است چرخ صنعت و اشتغال کشور بچرخد باید چرخ فناوری هسته ای ما فعال باشد.

وی با اشاره به مشکل اصلی غرب با فعالیت های هسته ای گفت: پیش از انقلاب راکتور تهران سوخت 95 درصد استفاده می کرد و غنی سازی مبنای داشتن سلاح هسته ای نیست. طبق قوانین ما اجازه استفاده از سوخت و غنی سازی را داریم و انحراف نیست.

آبنیکی انحراف را کار غیر صلح آمیز و ساخت تسلیحات هسته ای دانست و بیان داشت: تاکنون تمامی فعالیت های هسته ای ما صلح آمیز بوده است و محدودیت های غرب ارتباطی به نگرانی و بی اعتمادی در حوزه فنی ندارد.

وی تصریح کرد: بازرسان آژانس مدام حسابرسی می کنند و جایی برای بی اعتمادی وجود ندارد. همچنین با فتوای رهبری برای غرب مسلم است که به دنبال سلاح هسته ای نیستیم. غرب درگیری دیگری دارد که سلاح هسته ای را بهانه می کند.

این مدیر سابق سازمان انرژی اتمی به بدعهدی آمریکا در اجرای برجام اشاره کرد و گفت: علارغم تعهد و عمل ایران به برجام دیدیم که آمریکا نه تنها اقدام به رفع تحریم ها نکرد بلکه تحریم های جدیدی وضع کرد.

در پایان مراسم از همسر شهیدان علیمحمدی و احمدی روشن با اهدای لوح تقدیر شد.
انتهای پیام/ 141



نظر شما
پربیننده ها