امام جمعه تبریز:

ولایتمداری بارزترین ویژگی شهید صیاد شیرازی بود

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دین‌داری و ولایت‌مداری بارزترین ویژگی شهید صیاد شیرازی بود.
کد خبر: ۲۳۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ - 09April 2017
شهید صیاد شیرازی شان بزرگی در دین داری و ولایت مداری دارد
به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهار داشت: هر کشور و ملتی علاوه بر تدوین کتاب‌هایی درباره معارف، مقررات و فرهنگ خود، یک کار مهم و اساسی که باید انجام دهد، معرفی و نشان دادن الگو به نسل موجود و نسل های آینده است که این کار بسیار مفید و موثر می‌باشد؛ بر همین اساس قرآن کریم می‌فرماید: «عمل رسول‌الله (ص) الگو و اسوه است.»

وی افزود: در هر رسته و از هر صنف، الگوهایی وجود دارد که غیر از آن معارف و بحث‌های نظری است. اگر درباره هر موضوعی الگویی نشان داده شود این روش خیلی موثرتر از سایر شیوه‌ها است و اگر بخواهیم در دوران دفاع مقدس و بعد از پیروزی انقلاب اسوه‌ها و الگوهایی را به نسل جوان معرفی کنیم بدون شک یکی از این الگوها  شهید صیاد شیرازی است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: بنده زمانی که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بودم، علاوه بر جلسات عمومی که داشتیم جلسه خاصی دیگری داشتیم که معروف بود به جلسه عقلا که فرماندهان جنگ می‌آمدند گزارش‌های جنگ را می‌دادند.

آیت‌الله مجتهد شبستری بیان کرد: یادم می‌آید که شهید صیاد شیرازی می‌آمد با آن احترام و گرایشات دینی که داشت، با ذوق و شوق گزارشات خود را می‌داد؛ در آن جلسات کسانی بودند که سوال می‌کردند این جنگ چه بود؟ تا کی ادامه پیدا می‌کند؟ که وی با آن شور و شوقی که داشت می‌گفت: «اگر این جنگ ده‌ها سال طول بکشد ما مقاومت می‌کنیم، تا آن موقعی که امام بفرماید، ارتش خستگی ندارد.» این شهامت و این علاقه آن شهید بزگوار که بیان می‌کرد که حاضر است تا آخر و تا زمانی که امام بگویند بجنگد، برای ما ستودنی بود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حضرت امام کاظم (ع) فرمودند: «مردی از قم قیام خواهد کرد؛ انسان‌هایی دور ایشان را می‌گیرند مثل قطعات آهن دور او جمع می شوند و از جنگ خسته نمی شوند و بیم و ترسی ندارند.» شهید صیاد ما را به یاد این حدیث می آورد که آن مرد همان امام است و آن افراد هم انسان هایی مثل شهید صیاد، باکری ها و ... هستند.

وی افزود: به هر حال در آن جلسه، ما از بیانات ایشان و از آن شوق و عشق و علاقه ی ایشان به امام و رهبری استفاده می کردیم؛ می دانستیم ایشان یکی از معتمین ارتش، اهل نماز و نماز شب و دارای روحیه ی استقامت و سلحشوری است.

امام جمعه تبریز با اشاره به تشییع جنازه شهید صیاد شیرازی و اقامه نماز مقام معظم رهبری بر پیکر این شهید تصریح کرد:  سابقه نداشت و یا من ندیدم که رهبری خم شود و تابوت کسی را ببوسد.

وی در پایان با بیان اینکه دین‌داری و ولایت‌مداری بارزترین ویژگی شهید صیاد شیرازی بود، گفت: ما در ارتش چنین افرادی داشته ایم که باید سرمشق برای مردم و سایر نظامیان بشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها