بیانیه اداره کل حفظ آثار استان زنجان به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی:

هنرمندی که جنگ را به شیوه هنری به تصویر کشید

شهيد سيد مرتضی آوينی از جمله هنرمندانی است كه از سال‌های پايانی جنگ با روحيه‌ای عارفانه و عزمی توانمند وارد وادی هنر دفاع مقدس شد و دفاع مقدس را به سبك و شيوه‌ای هنری مرور و خاطرات آن را به تصوير كشيد.
کد خبر: ۲۳۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ - 09April 2017
هنرمندی که جنگ را به شیوه هنری به تصویر کشید

به گزارش دفاع پرس از زنجان، اداره‌كل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان به مناسبت فرارسيدن 20 فروردين ماه سالروز شهادت شهيد سيد‌ مرتضی آوينی بيانيه‌ای صادر كرد.

 در بخشی از اين بيانيه آمده است: جنگ تحميلی كه بلافاصله پس از پيروزی انقلاب اسلامی شكل گرفت زمينه‌ گسترده‌ترين حوزه‌های تفكر، انديشه و پژوهش بشری را پيش روی صاحبدلان وادی معرفت و انديشمندان قرار داد تا با واكاوی خود ابعاد گوناگون جنگ اعم از سياست، فرهنگ و اقتصاد را تحليل كنند.

در اين بيانيه آمده است: ويژ‌گی جنگ تحميلی با ديگر جنگ‌هايی كه در جهان شكل گرفت وجه فرهنگی آن است و رسالت هنرمند، شاعر و نويسنده هم هنر به تصوير كشيدن و بيان اينگونه فداكاری‌ها برای ثبت در تاريخ است. 

در این بیانیه می خوانیم: شهيد سيد مرتضی آوينی از جمله هنرمندانی است كه از سال‌های پايانی جنگ با روحيه‌ای عارفانه و عزمی توانمند وارد وادی هنر دفاع مقدس شد و دفاع مقدس را به سبك و شيوه‌ای هنری مرور و خاطرات آن را به تصوير كشيد و از آن روايت فتحی ماندگار ساخت.

آوينی آمد تا با هنر و قلم دفاع مقدس حماسه‌ هشت ساله ملتی غيور و با ايمان را به وجه ديگری در تاريخ به ثبت برساند. آوينی مرد جبهه‌های جنگ و حماسه و نبرد بود كه انديشه‌هايش در روايت فتح خلاصه شد. روزهايی كه مناطق عملياتی جنوب و غرب كشور برای آوينی لحظه شماری می كردند تا خاطرات روزهای جنگی را كه در خاك‌ها نهفته بود رصد كند و آمد آن روزی كه خاك‌های فكه آوينی را رصد كردند و تاريخ شهادتش را در تقويم 20 فروردين ماه 72 رقم زدند اگر چه سال ها از آن روزها می‌گذرد اما شهيد آوينی هم چنان زنده است و نامش در دفتر شهدای هنرمند می‌درخشد. 

اداره‌كل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان سالروز شهادتش را به عموم مردم ايران به ويژه جامعه هنری استان تبريك و تهنيت عرض كرده و توفيق ادامه راه آن سيد شهيدان اهل قلم را برای مشتاقان و رهپويان طريق دوست از خداوند بزرگ مسئلت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار