رییس حوزه هنری خراسان شمالی:

60 برنامه محوری در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی 60 برنامه محوری فرهنگی و هنری توسط حوزه هنری و سایر نهادهای فرهنگی در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۳۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ - 09April 2017
60 برنامه محوری در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می شود
به گزارش دفاع پرس از خراسان شمالی، وحید نمازی امروز در نشست رسانه‌ای که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جدید، اظهار داشت: باید به اقتصاد مقاومتی نگاه فرهنگی و گفتمانی داشته باشیم؛ زیرا اگر قرار است در این زمینه اتفاق جدی بیفتد باید از ظرفیت فرهنگ و هنر استفاده شود.

رییس حوزه هنری استان خراسان شمالی اضافه کرد: اگر مردم سهم خود را برای تحقق این مطالبه مهم رهبری به‌خوبی ایفا کنند، مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی کوتاه‌تر و آسان‌تر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید اقتصاد مقاومتی در حوزه فرهنگی به یک مطالبه تبدیل شده و حرکت عامه مردم به سمت اقتصاد مقاومتی باشد، ادامه داد: زمانی که میل و رغبت برای خرید کالای داخلی و حمایت از تولید ایرانی به یک فرهنگ و مطالبه عمومی تبدیل شود، تحقق اقتصاد مقاومتی سهل‌تر خواهد شد.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی با بیان اینکه به این منظور ضروری است از ابزار فرهنگ و هنر استفاده شود، افزود: هنرمندان نقش بی‌بدیلی در تحقق این هدف داشته و می‌توانند با تولیدات هنری خود اقتصاد مقاومتی را به گفتمان غالب و مطالبه عمومی جامعه تبدیل کنند.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت رونق اقتصاد هنر، اظهار کرد: اثر هنری باید کار تولیدی و حرکت اشتغال‌زا باشد که در این زمینه افزون بر لزوم تغییر نگاه مدیریتی مسؤولان ذی‌ربط، باید نگاه اقتصادی به هنر هم در بین هنرمندان تقویت شود؛ زیرا خلق اثر هنری درواقع یک تولید است که منجر به ثروت و اشتغال‌زایی می‌شود.

مخاطب‌محوری؛ رویکرد برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان شمالی

رییس حوزه هنری استان خراسان شمالی در ادامه با گرامیداشت فرارسیدن هفته هنر انقلاب، اسلامی، به تشریح برنامه‌های این هفته در استان پرداخت و گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی بهار فعالیت‌های حوزه هنری است.

نمازی با بیان اینکه تلاش شده در هفته هنر امسال، برنامه‌ها با نگاه دقیق‌تر و باکیفیت‌تر برگزار شود، ادامه داد: در این راستا درمجموع 60 برنامه محوری فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی شده که از این تعداد 20 برنامه از سوی حوزه هنری و 40 برنامه از سوی سایر نهادها در مرکز استان و شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به مهم‌ترین رویکردهای برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان، اظهار کرد: مخاطب‌محوری، تبیین مبانی و مصادیق هنر انقلاب اسلامی، تلاش برای معرفی و برجسته‌سازی چهره‌های شاخص هنر انقلاب، استفاده از ظرفیت همه رشته‌های هنری برای تبیین و معرفی مصادیق هنر انقلاب، توجه ویژه به مبانی معرفتی، شیوه زندگی و آثار تصویری شهید آوینی، بازتولید خلاقانه آثار و نوشته‌های شهید آوینی و ترغیب هنرمندان جوان و متعهد کشور به تبیین هنرمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی برخی از مهم‌ترین رویکردهای برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان شمالی است.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، نشست صمیمی هنرمندان استان با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، اجرای نمایش صحنه‌ای «خنکای ختم خاطره» در بجنورد و شیروان و اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره بین‌المللی 100 ثانیه‌ای و رویش ازجمله برنامه‌هایی است که در نخستین روز هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: رونمایی از آلبوم «سرود نیایش»، تجلیل از فعالان عرصه موسیقی استان و نشست پژوهشی موسیقی و انقلاب، انقلاب و موسیقی با حضور رضا مهدوی، رییس مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور برنامه‌هایی است که بیست و یکم فروردین و در دومین روز هفته هنر انقلاب اسلامی در استان برگزار خواهد شد.

نمازی اختتامیه فصل صدکلمه‌ای داستان با موضوع «سرو مهربانی» را ویژه‌برنامه محوری سومین روز هفته هنر انقلاب اسلامی در بجنورد ذکر کرد که ساعت 17 روز بیست و سوم فروردین‌ماه در محل سالن اجتماعات سوره حوزه هنری خراسان شمالی برگزار می‌شود.

رییس حوزه هنری استان خراسان شمالی افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، برگزاری نشست تخصصی انقلاب و تئاتر، تئاتر و انقلاب با حضور یکی از کارشناسان مطرح کشور، اجرای نمایش صحنه‌ای «پشت کلانتری» در بجنورد و اسفراین و تجلیل از فعالان هنری نمایش استان را ازجمله برنامه‌هایی دانست که هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی از سوی واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی برگزار می‌شود.

نمازی برگزاری جلسه شعر طنز حلقه رندان با حضور شاعران طنزپرداز کشوری، برگزاری شب خاطره آرزوی دیدار و رونمایی از کتاب خانم منصورخانی را ازجمله برنامه‌هایی ذکر کرد که هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی به همت حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: تجلیل از خانواده شهدای هنرمند، تبلیغات محیطی و برگزاری مراسم محوری هفته هنر انقلاب اسلامی ازجمله برنامه‌های واحد روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی در هفته هنر انقلاب اسلامی است.

نمازی با اشاره به هم‌زمانی هفته هنر امسال با ایام البیض و موعد اعتکاف، گفت: در این راستا حوزه هنری خراسان شمالی افزون بر برپایی نمایشگاه‌های مختلف هنری در مساجد میزبان اعتکاف، اقدام به اکران فیلم‌های منتخب جشنواره‌های رویش، صدثانیه‌ای و عمار برای معتکفان خواهد کرد.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: همچنین بیستم فروردین‌ماه، هم‌زمان با روز هنر انقلاب اسلامی، فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به‌صورت نیم‌بها در دو سانس 6 تا 8 و 8 تا 10 برای عموم مردم اکران می‌شود.

به گزارش دفاع پرس، در تقویم رسمی کشور سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی به‌عنوان روز «هنر انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شده و برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی هم از بیستم تا بیست و هفتم فروردین‌ماه برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها