دفاع پرس بررسی کرد؛

انفجار تروریستی در مصر؛ تأکید دوباره داعش بر جنگ با تمام ادیان الهی

تداوم حملات تروریستی داعش در مناطق مختلف جهان نشان می‌دهد تا زمانی که مقدسات مسلمانان و قبور اولیاء خدا، انبیای الهی و علمای بزرگ از خطر حملات داعشی‌ها در امان نیست، نمی‌توان توقع داشت که این تروریست‌ها در برابر مقدسات دیگر ادیان با احترام و تواضع رفتار کنند.
کد خبر: ۲۳۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ - 10April 2017
انفجار تروریستی در مصر؛ تأکید دوباره داعش بر جنگ با تمام ادیان الهیبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، دیروز طی دو حمله انتحاری به مراسم مذهبی در دو کلیسای مسیحیان قبطی در قاهره و اسکندریه، که گروهک تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، 44 تن کشته و 126 تن دیگر نیز زخمی شدند. این نخستین بار نیست که داعش دست به چنین هجومی می‌زند.

پیش از این نیز شهرهای واقع در شمال و شرق مصر شاهد حملات شاخه مصری گروهک تکفیری داعش بوده‌اند. تاکنون ده‌ها مسیحی مصری طی این حملات کشته و زخمی شده‌اند علاوه بر اینکه بسیاری از آنان بویژه در مناطق واقع در صحرای سینا نظیر العریش و حومه آن فرار کرده و به سمت شهرهای نزدیک به قاهره، نظیر اسماعیلیه، آمده‌اند.

تهدیدهای داعش تنها مربوط به مسیحیان مصر نیست. سال گذشته اخباری مبنی بر تلاش داعش جهت اجرای حملات انتحاری در میان مسیحیان لبنان منتشر شد که بدلیل فشارهای امنیتی موجود در بیروت و دیگر شهرهای لبنان پس چند عملیات تروریستی، نیروهای داعش موفق به اجرای این حملات نشدند.

اوج اقدامات تروریستی داعش علیه مسیحیان را باید در عراق و سوریه جستجو کرد. انهدام کلیساها و مکان‌های مقدس مسیحیان رایج‌ترین کار تروریست‌های داعشی در مناطق تحت اشغال‌شان به شمار می‌رود. با این حال تجاوز به زنان و دختران مسیحی نیز جزو اقدامات پلید تروریست‌های داعشی در عراق و سوریه است.

حمله اخیر به کلیسای مسیحیان قبطی قطعا آخرین حمله داعش نخواهد بود. تا زمانی که مقدسات مسلمانان و قبور اولیاء خدا، انبیای الهی و علمای بزرگ از خطر حملات داعشی‌ها در امان نیست، نمی‌توان توقع داشت که این تروریست‌ها در برابر مقدسات دیگر ادیان با احترام و تواضع رفتار کنند.

انتهای پیام/421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار