نامزد چهره سال هنر انقلاب در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«حاتمی‌کیا» ژنرال عرصه فرهنگ است/ کم‌کاری جشنواره فجر درباره مادران شهدا اشکم را در آورد

سید مسعود شجاعی طباطبایی گفت: «ابراهیم حاتمی‌کیا» یکی از ژنرال‌های عرصه هنر انقلاب است، که کارهای او همچنان بعد از سال‌ها می‌درخشد و در سال‌های گذشته نیز با «چ» و «بادیگارد» درخشید.
کد خبر: ۲۳۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ - 10April 2017
«حاتمی‌کیا» ژنرال عرصه فرهنگ است/ کم کاری جشنواره فجر درباره مادران شهدا اشکم را در آورد«سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی» دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم و نامزد چهره سال هنر انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با بیان اینکه دشمن با تمام ابزارهای موجود به جنگ فرهنگ آمده است، اظهار داشت: بیشتر از 100 ماهواره علیه جمهوری اسلامی ایران در دنیا تبلیغات منفی می‌کنند، بنا بر این ما باید متناسب با این تبلیغات حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: جوانان توانمندی در کشورمان وجود دارند که در حوزه‌های مختلف هنر از جمله سینما، نمایشی و هنرهای تجسمی می‌‎توانند حرف داشته باشند؛ اما باید به آن‎‌ها میدان داده شود. انتظار است متولیان فرهنگ کشور بیشتر به مفاهیم ارزشمند انقلاب اسلامی توجه داشته باشند.

نامزد چهره سال هنر انقلاب گفت: علت مطرح شدن بنده به عنوان چهره سال هنر انقلاب «مسابقه کارتون و کاریکاتور هولوکاست» بود. این مسابقه بین المللی بعد از هجمه‌هایی که علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) رخ داد، صورت گرفت. وقتی ما فراخوان مسابقه را اعلام کردیم فضاسازی‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه مسابقه آغاز شد و زمانی که اسامی هنرمندان اعلام شد، رژیم صهیونیستی به سازمان ملل نامه زد و خواستار تحریم هنرمندان شد.

«کاریکاتور هولوکاست» صهیونیست‌ها را عصبانی کرد

این هنرمند مطرح کشورمان بیان کرد: وقتی کارتون و کاریکاتورها در سطح فضای مجازی منتشر شد، صهیونیست‌ها عصبی شدند و حرف‌های غیر معقولی زدند. «بنیامین نتانیاهو» شبانه با «جان کری» تماس گرفته بود، تا مواضع خودشان را اعلام کنند. چند کشور در این قضیه موضع‌گیری جدی کردند، که این موضوضوعات نشان داد ما درست هدف‌گیری کرده بودیم.

شجاعی طباطبایی عنوان کرد: هولوکاست بهانه‌ای بود تا رژیم صهیونیستی در منطقه‌ای دیگر کیلومترها دورتر از اروپا تشکیل شود. آن‌ها به شدت از افشای ماجرا هراس دارند. این اتفاقات وقتی توأم با تقدیر مقام معظم رهبری شد و ایشان فرمودند «کارتان عالی بود، عالی» برای ما جای خوشحالی داشت که حرکتی انجام داده‎‌ایم که از طرفی رژیم صهیونیستی را عصبانی کرد و از طرف دیگر رهبر انقلاب خوشحال شدند.

وی خاطرنشان کرد: این حرکت یکی از مولفه‌هایی بوده که برای چهره سال مورد نظر قرار گرفته است؛ ولی می‌خواهم بگویم عزیزانی که امسال به عنوان نامزد چهره سال مشخص شده‌اند، هر کدام جایگاه خاصی در هنر انقلاب دارند.

«حاتمی‌کیا» ژنرال عرصه فرهنگ است/ «ماجرای نیمروز» مانع از مظلوم‌نمایی منافقین شد

نامزد چهره سال هنر انقلاب افزود: محمدحسین مهدویان سر بزنگاه و در زمانی که منافقین می‌خواستند مظلوم‌نمایی کنند، کار فاخر «ماجرای نیمروز» را ارائه کرد. این کار بسیار فاخر است. همچنین در عرصه سینما «ابراهیم حاتمی‌کیا» یکی از ژنرال‌های عرصه هنر انقلاب به شمار می‌آید، که کارهای او همچنان بعد از سال‌ها می‌درخشد و در سال‌های گذشته نیز با «چ» و «بادیگارد» درخشید.

این هنرمند مطرح کشورمان اظهار داشت: اسم نویسندگانی از خطه همدان در میان چهره‌های سال هنر انقلاب وجود دارد. همدان سرزمین عجیبی است و باید به شخصیت‌هایی همچون «شهید حسین همدانی» افتخار کند. 2 نویسنده از همدان راوی اتفاقات دفاع مقدس هستند، که نمی‌شود به سادگی آن‌ها را مقایسه کرد؛ چون هر کدام از این عزیزان تاثیرگذاری خاصی داشته‌اند. من حرکت خودم را بیشتر انجام وظیفه می‌دانم و معتقدم قهرمانان اصلی شهیدان هستند. ما تا ابد مدیون شهدا و خانواده‌های آن‎‌ها هستیم.

شجاعی طباطبایی گفت: امیدوارم بتوانیم آن‌طور که باید سربازان هنر انقلاب باشیم و به وظیفه‌های خودمان عمل کنیم. هیچ چیز مانع کارهای ما نمی‌شود. در ایران شرایط به گونه‌ای است که واقعا می‌توانیم به راحتی کار انجام دهیم. زمانی که مسابقه کاریکاتور داعش را برگزار می‌کردم خیلی از خبرنگارانی خارجی که برای اطلاع یافتن از مسابقه تماس می‌گرفتند، وقتی اسمشان را سوال می‌کردیم، می‌گفتند ما اسممان را می‌گوییم؛ اما با توجه به اطلاع رسانی در رسانه‌ها، به دلیل امنیتی نمی‌توانیم اثر را به اسم خودمان منتشر کنیم.

وی ادامه داد: ما در ایران به راحتی به برکت خون شهدای مدافع حرم از امنیت بالایی برخورداریم و در هر زمینه‌ای می‌توانیم کار کنیم. چشم دنیا در همه زمینه‌ها به کشور ما دوخته شده است. هنرمندان دنیا انتظار داشتند در ارتباط با موضوعاتی همچون داعش آغازکننده کار باشیم.

دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم درباره راه‌های نرفته هنر انقلاب گفت: ما از ظرفیت و امکاناتمان درست استفاده نکرده‌ایم. چرا فیلمی مثل «ماجرای نیمروز» در شرایطی که فیلم‌های خیلی کمی به ماجرای منافقین پرداخته‌‌اند، باید مهجور باشد؟ جا داشت درباره منافقین که 17 هزار نفر از مردم بی‌گناه ما را به شهادت رسانده‌اند، بیشتر کار شود. ما می‌توانستیم کارهای هنری و سینمایی بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

شجاعی طباطبایی افزود: سال گذشته وقتی وارد موزه هنرهای معاصر در جشنواره فجر شدم، گریه‌ام گرفت. کارهای پسندیده‌‎ای درباره مادران به جشنواره آمده بود؛ اما هیچ کاری درباره مادران شهدا وجود نداشت و این برای من بسیار دردناک بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار