سرلشکر باقری:

بسیاری از اسرار دفاع مقدس در سینه فرماندهان جنگ نهفته است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بسیاری از اسرار و واقعیتهای دفاع مقدس در سینه فرماندهان و مسئولین جنگ نهفته است.
کد خبر: ۲۳۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ - 10April 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که دفاع مقدس حادثه‌ای نبود که در همان ایام یا سال‌های اولیه پس از خاتمه جنگ تحمیلی مورد تحلیل عمیق قرار بگیرد، اظهار داشت: فرصت لازم است تا به عمق موضوع دفاع مقدس بیشتر پی برد.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات دفاع مقدس که ریشه در دفاع مقدس داشته و اسناد صوتی، تصویری و مکتوب بی‌نظیری را در اختیار دارد با داشتن راویان دوران دفاع مقدس کار بزرگی را شروع کردند و هرچه زمان می‌گذرد کارهایشان از عمق بیشتری برخوردار می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با سردار اردستانی گفت: مرحوم اردستانی در مدت زمان مسئولیتشان در مرکز تحقیقات دفاع مقدس اقدامات بزرگی انجام داد و از جهت سازماندهی مناسب کار و تنظیم درست اسناد و نگهداری درست آن‌ها کارهای خوبی انجام شد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: بسیاری از اسرار و واقعیت‌های دفاع مقدس در سینه فرماندهان و مسئولین جنگ نهفته است و خیلی از موضوعات بوده که امکان بیان و درج مکتوب آن فراهم نبوده یا علل و اسراری که موجب تصمیم‌گیری در آن زمان شده قابل بیان نبوده است.  اینها باید از طریق تاریخ شفاهی بیان و با اسناد و مدارک تطبیق داده شود.

رییس ستادکل نیروهای مسلح افزود: اسناد و مدارک مکتوب با تاریخ شفاهی می‌تواند مکمل هم باشد؛ چرا که برخی رخدادهای دفاع مقدس ممکن است از اذهان فرماندهان قدری پاک شده باشد و در اسناد بتوان آن را پیدا کرد.

وی ادامه داد: باید فرماندهان و برخی مسئولین همت کرده و برای درج بسیاری از اسرار و واقعیت‌های دفاع مقدس وقت بگذارند.

 
 منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار