بازنشر/ گفت‌وگوی دفاع پرس با سرلشکر سلیمی:

شهید صیادشیرازی دوستدار و مخلص ولایت بود

سرلشکر سلیمی گفت: دنیا می‌داند که صیاد شیرازی دوستدار و مخلص ولایت و ولی فقیه بود.
کد خبر: ۲۳۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ - 10April 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» در سال 1323 در شهرستان درگز از توابع استان خراسان رضوی متولد شد و در سال 1343 وارد ارتش و در رسته‌ی توپخانه فارغ التحصیل شد. دوره رنجر و چتربازی را با رتبه عالی در شیراز گذراند و در اصفهان دوره تخصصی توپخانه را طی نمود و از سال 1348 به لشکر زرهی تبریز پیوست.
 
شهید صیاد شیرازی پس از انقلاب اسلامی با حضور در منطقه سردشت و مریوان امنیت و آرامش را در منطقه برقرار نمود و باعث عقب‌نشینی نیروهای ضد انقلاب شد. رئیس جمهور وقت، بنی صدر از کارآیی و عملکرد خوب و شایسته صیاد ناراحت بود و او را برکنار کرد. با عزل بنی صدر شهید صیاد شیرازی در مهر ماه 1360 به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شد و با تشکیل قرارگاه مشترک ارتش و سپاه عملیات‌های بزرگ و موفقیت آمیز طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و... را طراحی و اجرا نمود.
 
وی پس از حدود 5 سال انجام وظیفه در مسئولیت خطیر فرماندهی نیروی زمینی ارتش به سمت نمایندگی حضرت امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع منصوب شد. در 18 اردیبهشت ماه 1366 به درجه سرتیپی ارتقا یافت. انهدام منافقین و شکست آنان در تنگه چهارزبر در عملیات مرصاد در مرداد 1367، فصل شیرین پایان جنگ هشت ساله بود که توسط وی هدایت و فرماندهی شد.
 
شهید صیاد شیرازی از سال 68 در سمت معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح و از سال 72 در سمت جانشینی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خدمت نمود. در 16 فروردین 1378 همزمان با عید خجسته غدیر خم به دست مقام معظم رهبری به درجه سرلشکری نائل آمد و در 21 فروردین ماه 1378 در مقابل درب منزل مسکونی خود در تهران مورد هدف عناصر ضد انقلاب قرار گرفت و به فیض شهادت رسید.
 
شهید صیادشیرازی دوستدار و مخلص ولایت و ولی فقیه بود
 
مرحوم امیر سرلشکر «محمد سلیمی» در گفت‌وگوی اختصاصی که با ما داشت، مهمترین ویژگی شهید صیاد شیرازی را ایمان به خدا دانست و اظهار کرد: صیاد با ایمان و اتکاء به خداوند، مقتدرانه در میدان نبرد با دشمنان جمهوری اسلامی ایران حضور می‌یافت و آنان را مغلوب می‌کرد.

سرلشکر سلیمی «شهید صیاد شیرازی» را از ولایتمدارترین فرماندهان پرورش یافته در دامان انقلاب اسلامی دانست و افزود: دنیا می‌داند که صیاد شیرازی دوستدار و مخلص ولایت و ولی فقیه بود.

وی در ادامه بیان کرد: پس از رحلت حضرت امام خمینی(ره) شهید صیاد شیرازی با تمسک جستن بیشتر به ولایت و با پیروی از مقام معظم رهبری، ولایتمداری خود را به اثبات رساند.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار