زیارت شهدای قرارگاه عاشورا در کتاب «تراشه‌های ماه»

کد خبر: ۲۳۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ - 12April 2017
زیارت شهدای قرارگاه عاشورا در کتاب «تراشه‌های ماه»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «تراشه‌های ماه» عنوان کتابی از «رضا قلی‌زاده علیار» است که در آن به زندگی‌نامه و خاطرات 150 تن شهدای واحد اطلاعات لشکر 31 عاشورا پرداخته است.

این شهدا مربوط به استان‌های «آذربایجان شرقی»، «اردبیل» و ... هستند که طی 380 صفحه ضمن اشاره مختصری به زندگی شهید خاطره‌ای از وی آورده شده است. در پایان هر بخش نیز بخشی از وصیت‌نامه شهید آورده شده‌است. در انتهای کتاب تصویرنامه‌ای از شهدای مورد اشاره آورده شده است.

موجز بودن یکی از ویژگی‌های خوب «تراشه‌های ماه» است که خواننده را دچار خستگی نمی‌کند.

قسمتی از متن کتاب؛

مهدی، برادر شهید:

به جبهه که رفت در نامه‌هایش می‌نوشت تا شهید نشوم به منزل مراجعت نخواهم کرد. بارها از خداوند خواسته بود تا مفقودالاثر شود. یکی از دوستانش مطلعم کرد که علی آمده، مرخصی. رفتم منزل و متوجه شدم مادرم به او اصرار می‌کند تا به حمام برود. از این کار امتناع می‌کرد. با هم به حیاط رفتیم. به او گفتم: چرا حمام نمی‌روی؟

گفت:‌ برادر جان ببین من زخمی هستم.

او از دو دستش تیر خورده بود و نمی‌خواست مادرمان متوجه شود. خودم به مادرم گفتم: علی زخمی شده است.

زمانی که دستش زخمی بود می‌گفت: در راه اسلام نثار دو دست که چیزی نیست. با آن وضعیت سه روز ماند و روز چهارم به جبهه برگشت. بعدها با خبر شدیم قبل از مراجعت به منزل سه روز را در بیمارستان مانده بود و چون مرخصش نمی‌کردند، از بیمارستان فرار کرده بود. بعد از چند روز دوباره به جبهه رفت. با همان دوستانی که به سراب آمده بود برگست جبهه و کنار همان دوستانش شهید شد.

«تراشه‌های ماه» به کوشش «رضا قلی‌زاده علیار» در 450 صفحه مصور گردآوری و توسط نشر «صریر؛ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی» در 1000 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها