با حضور مدير عامل شركت صنايع الكترونيک ايران؛

سامانه پيشرفته بازرسی كاميون رونمايی شد

سامانه پيشرفته بازرسی كاميون و کانتینر كه به دست متخصصان شركت صنايع الكترواپتيک اصفهان وابسته به شركت صنايع الكترونيک وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، رونمايی شد.
کد خبر: ۲۳۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ - 10April 2017
سامانه پيشرفته بازرسی كاميون رونمايی شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «حسین باقری» مدير عامل شركت صنايع الكترونيک ايران در مراسم رونمايی اين سامانه طی سخنانی گفت: فناوری ساخت این سامانه در اختیار تعداد معدودی از کشورهای صاحب نام است که با استفاده از فناوری تصویربرداری عبور پرتوهای یونساز پرانرژی، تصویر کاملی از کامیون، کانتینر و بار تهیه و ارائه می‌شود.
 
سردار باقری افزود: سرعت بالای بازرسی، نفوذ مناسب پرتو در بار کامیون بدون اثرات باقی مانده در آن، توابع پیشرفته پردازش تصویر، نمایش بلادرنگ تصاویر خروجی با تفکیک پذیری بالا و نرم افزار با کاربری آسان از مزایای این سامانه به شمار می‌رود.
 
وی با بیان اینکه تجهیز گمرکات کشور به سامانه پیشرفته بازرسی کامیون موجب کاهش قاچاق کالا می‌شود، اظهار داشت: سامانه بازرسی کامیون به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان آن را ظرف چند روز و بنا به نیاز واکنی و به مکان دیگری منتقل نمود.
 
مدیر عامل صاایران همچنین گفت: در صورت بكارگيری اين سامانه در گمركات و مبادی ورودی و خروجی كشور علاوه بر كنترل دقيق از ورود كالاهای قاچاق و ممنوعه و خروج كالاهای فاقد مجوز جلوگيری به عمل می‌آيد.
 
وی در پايان اين اقدام را گام بلندی در ايجاد اشتغال و حمايت از توليد ملی ذكر كرد و افزود: خط توليد اين سامانه علاوه بر صرفه جويی ارزی به ميزان هر دستگاه 2 ميليون يورو، در صورت نصب در كليه مبادی ورودی و خروجی كشور موجب اشتغال زايی بيش از یک هزار نفر خواهد شد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار