رییس جمهوری در نامه ای خطاب به جهانگیری خواستار شد؛

نظارت مستقیم معاون اول رییس جمهور بر انجام دقیق ماموریت دستگاه‌های اجرایی برای شتاب بخشیدن به تولید و اشتغال

رییس جمهور پیرو بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌ها برای ارائه برنامه‌ها و بسته‌های اجرایی جهت شتاب بخشیدن به تولید و اشتغال، در نامه جداگانه‌ای به معاون اول رییس جمهور، از وی خواست در چارچوب سازماندهی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به طور مستقیم بر انجام دقیق و به موقع این ماموریتها نظارت نموده و در فواصل زمانی یکماهه گزارش پیشرفت کارها را ارائه دهد.
کد خبر: ۲۳۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳ - 10April 2017
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن نامه «حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی»، رییس جمهوری خطاب به «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری

معاون اول محترم رییس جمهور

همانطور که استحضار دارید، در اجرای مطلوب برنامه 'اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال' که به عنوان شعار سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اعلام شده است، ماموریت های ویژه ای برای تعدادی از وزرا، معاونین و مشاوران محترم رییس جمهور تعیین و ابلاغ شده است. شایسته است جنابعالی در چارچوب سازماندهی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به طور مستقیم بر انجام دقیق و به موقع این ماموریت ها نظارت نموده و در فواصل زمانی یک ماهه گزارش پیشرفت کارها را به اینجانب اعلام فرمایید.

ضمنا ضروری است موارد زیر به طور ویژه با مسئولیت جنابعالی مورد بررسی قرار گیرد و برنامه و پیشنهادهای اجرایی درخصوص هر یک از آنها تدوین و ارائه گردد؛

1- ایجاد هماهنگی و پیگیری تا حصول نتیجه کامل با سایر قوا و نهادهای کشور برای تحقق الزامات امنیتی، قضایی و قانونی در زمینه تحقق شعار سال.

2- پیشنهاد ساز وکارهای مناسب برای ساماندهی فعالیت بنگاه های بزرگ غیرخصوصی کشور (تولیدی و پیمانکاری) شامل بازتعریف ماموریت ها و حیطه های موضوعی و جغرافیایی با هدف:

الف- برقراری ارتباط میان بنگاه های کوچک و متوسط با بنگاه های بزرگ

ب‌- به حداقل رسانیدن تداخل های غیرسازنده بین بنگاه های خصوصی و غیرخصوصی در مسیر رقابتی کردن فعالیت های اقتصادی

ج‌- استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی های بنگاه های بزرگ

3- اعمال نظارت بر برنامه ریزی دقیق بودجه ای و مالی (بانکی و بازار سرمایه) با حداکثر پیش بینی پذیری برای سال 1396

4- برنامه اجرایی کاهش محسوس و در نهایت جلوگیری کامل از ورود کالای قاچاق با تاکید بر مبارزه با عوامل اصلی و مهم این عرصه

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار