دست‌چینی از بهترین کتاب‌ها برای اعتکاف؛ فصل خلوت

ایام البیض یا همان روزهای اعتکاف معتکفین زمانی برای خلوت با خود است. در این ایام بهترین مونس آدمی بعد از قرآن مجید و ادعیه، کتاب است.
کد خبر: ۲۳۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ - 11April 2017
دستچینی از بهترین کتاب ها برای اعتکاف؛ فصل خلوت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، ایام اعتکاف فرصتی برای خودسازی و آشتی بیشتر با کتاب است، در واقع اعتکاف، پل زمین به سوی آسمان است برای فردی که می‌خواهد به درجات عالی عرفان و خودسازی دست یابد و برترین راه رسیدن به عرفان و خودسازی مراقبه است و یکی از بهترین زمان‌های مراقبه ایام اعتکاف است. در این ایام خلوت، بهترین مونس آدمی بعد از قرآن مجید و ادعیه کتاب می‌باشد.  

به همین منظور بسته‌ای از بهترین کتاب‌های عرضه شده در بازار را  معرفی می‌کنیم:

«عاشق شو»،  نوشته علیرضا برازش،  انتشارات امیر کبیر.

این نوشتار در واقع کتاب تمرین عبادت عاشقانه است؛ عشقی که به گفته امام سجاد علیه السلام در مناجات محبین، اگر ذره ای از آن چشیده شود با هیچ لذت دیگری تعویض نخواهد شد.

این کتاب با پرداختن به مفهوم عشق که در دل و جان انسان‌ها خانه دارد و تاثیر آن در زندگی، پرده از راز ملکوتی عاشقی بر می‌دارد و معنایی وسیع و فراتر از «محبت» را تداعی می‌کند. در این کتاب از حدود 500 حدیث، چندین آیه  وچند صد بیت شعر برای تبیین انواع عبادت‌ها استفاده شده است.

  «علی از زبان علی»، نوشته سید جعفر شهیدی، دفتر فرهنگ اسلامی
   
 سید جعفر شهیدی مورخ و ادیب معاصر، در این اثر تاریخی با زبانی روان، پر تنش‌ترین فراز تاریخ صدر اسلام را از وفات حضرت محمد صلی الله و علیه و آله وسلم  تا شهادت حضرت علی علیه السلام باز می‌گوید. با نگاهی علمی و دقیق و به  دور از حب و بغض های رایج.

 «مثل شاخه‌های گیلاس»، نوشته علیرضا رنجبر، نشر شهر

این کتاب تذکر اخلاقی را از مسیر بیان تمثیل و مثل جستجو می‌کند و چنانکه از کوتاهی متن پیداست، مؤلف فرهیخته و خوش ذوق آن، با مخاطب پر مشغله امروز بسیار کوتاه و گزیده سخن می‌گوید.

کتاب «اعتکاف نیکان»  ویژه ایام اعتکاف آماده و عرضه شده است. این کتاب توسط مؤسسه ایمان ماندگار در آستانه ایام البیض در ماه رجب عرضه خواهد شد.

این کتاب 112 صفحه حجم دارد و در آن مطالبی از بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، آیت الله حق شناس و آیت الله جاودان در زمینه اهمیت اعتکاف ونحوه بهره مند شدن از فیوضات این ایام درج شده است.

«فرزندم این چنین باید بود» نوشته اصغر طاهرزاده  انتشارات لب المیزان

این کتاب در دو جلد تنظیم شده و شرحی است از نامه سی‌ویکم نهج البلاغه و شامل اصول تعلیم و تربیت از منظر امام علی علیه السلام است. نامه سی‌ویک نهج‌البلاغه نامه‌ای است که امام علی علیه السلام برای فرزند خود امام حسن علیه السلام نوشتند. این نامه شامل مسائل تربیتی بسیاری است که با اصول اساسی درست نصحیت کردن همراه شده است.
 
اعتکاف، منتخب کتاب، ماه رجب، امام علی علیه السلام

انتهای پیام / 171
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار