درخواست «حکیم» برای انتقال دفاتر نظامی بسیج مردمی عراق به خارج از شهر بصره

رئیس ائتلاف ملی عراق خواستار انتقال دفاتر نظامی متعلق به «بسیج مردمی» در بصره به خارج از شهر شد.
کد خبر: ۲۳۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ - 11April 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سید عمار حکیم»، رئیس ائتلاف ملی  عراق خواستار تعطیلی دفاتر نظامی متعلق به «بسیج مردمی» در شهر بصره و انتقال آنها به خارج از شهر شد.   

پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات در اینباره نوشت: نوشت عمار حکیم  که دیروز از بصره دیدن کرد خواستار تعطیلی دفاتر نظامی وابسته به «بسیج مردمی» و انتقال آن به خارج از شهر و استان شد تا تصویری مدنی از این استان عرضه شود.

وی پس از دیدار با مقامات محلی در نشست خبری گفت: «ریاست ائتلاف خواستار محدود شدن دفاتر سیاسی در داخل استان و خارج کردن دفاتر نظامی شد تا تصویری پیشرفته از نهادهای نظامی ما از جمله  «بسیج مردمی» داده شود و شهر از مظاهر مسلحانه و نظامی دور باشد».

حکیم افزود: «بصره نیاز به تلاش امنیتی فراوانی دارد تا روند زندگی ساماندهی شود در حالیکه به سبب کاهش درآمدهای نفت و هزینه‌هایی که برای جنگ با داعش لازم است، شرایط دشوار شده است».

وی افزود: اما این امر دولت فدرال و همه ما را از بر طرف کردن بسیاری از موانع معاف نمی‌کند.

حکیم گفت:« ائتلاف خواسته‌های مقامات محلی را دریافت کرد و آن را به دولت فدرال منتقل خواهیم کرد و برای تحقق بسیاری از طرحها از جمله تبدیل بصره به پایتخت اقتصادی عراق تلاش خواهیم کرد و این یک امر صوری نیست بلکه نیاز به اقدامات فراوانی دارد».

حکیم درباره منازعه‌های سیاسی که دارای پیامدهای امنیتی است هشدار داد و گفت: «منشور شرف ایجاب می کند از منازعه‌های عشایری که تاثیر منفی بر وضع امنیتی دارد، پرهیز شود در حالیکه از سالها قبل راه حل موفقی برای وضع امنیتی شاهد نبودیم».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها